آداب و رسوم شهر لوگانو

به گزارش مجله سرگرمی، جذابیت آداب و رسوم لوگانو در چیست؟

جذابیت آداب و رسوم لوگانو، در سبکِ زندگیِ ایتالیایی مردمانِ لوگانو می باشد. لوگانو شهری زیبا در جنوب سوئیس است و آداب و رسوم لوگانو شما را به یاد ایتالیایی ها می اندازد؛ لوگانو نه تنها با پوششِ گیاهیِ مدیترانه ای و معماری هایی که مشابه ایتالیاست بلکه با سبک و شیوه زندگیِ مردمش و ویژگی های رفتاری آنها، ایتالیا را در سوئیس به تصویر می کشد.

آداب و رسوم شهر لوگانو

لوگانو تنها یک ساعت با میلانِ ایتالیا فاصله دارد؛ این نزدیکی، زبانُ لهجه ایتالیاییِ مردم لوگانو و آداب و رسوم لوگانو شما را به همزمانیِ سوئیس و ایتالیا خواهد برد. حال و هوایِ ایتالیاییِ لوگانو که با دقت ها و نظمِ خاصِ سوئیسی ها ترکیب شده، این حس را به شما می دهد که در جادویی باور نکردنی، در یک زمان، در دو کشور حضور دارید!! لوگانوی کوچک و رنگی، ایتالیا را با غذاها، جشن ها، هنر و معماریِ ایتالیایی در دل خود جای داده است.

لوگانوی رؤیایی و جذاب…

لوگانوی رؤیایی و جذاب، شبیه یک نقاشیِ رنگارنگ در کنار دریاچه لوگانو و در دلِ کوه های آلپ می درخشد و مناظرِ کارتونِ هایدی را در ذهن تداعی می نماید. این شهرِ سوئیس به آرامش بخشی مشهور است. کوه های سبزِ پوشیده از درخت و گل، پیچ و تابِ آب هایشفاف و نیلی در دلش، هوایِ معتدل و مطبوعش، آسمان مه گرفته فیروزه ای رنگش، هر کدام، هر لحظه چیزی برای غافلگیر کردن شما دارند.

لوگانو، بزرگترین و مهم ترین شهرِ ایالتِ ایتالیایی زبانِ تیچینو در سوئیس است. تقریبا همه چیز در لوگانو از آداب و رسوم لوگانو گرفته تا طبیعتش، در سبک و سیاق ایتالیایی است. (پارک چیویکوی) لوگانو: در کنار دریاچه، رنگین از گل های بنفش، صورتی و سفید… (محله ویاناسا): محله ای شیک با خیابانهایی سنگفرش شده، رستوران ها و کافه های زیبایِ خیابانی و ساختمان هایی به رنگ های نارنجی، قرمز و آبی… (گاندریا و گذرگاهِ زیتون) که در آن با چشم اندازی از دریاچه لوگانو از میان درختان زیتون می گذرید… گردشگاه های ساحلی لوگانو، باغ های پوشیده از گل، درختان بلند و گیاهان کمیابش… (کوه سن سالواتوره) که یکی از رؤیایی ترین چشم اندازهایِ سراسر آلپ را با قرمزیِ سقفها و آبیِ دریاچه زلال زیر پاهایتان می سازد و… هر کدام سهمی در خلقِ شکوه، جادو و جذابیتِ لوگانو دارند. از هیجانِ کوهنوری، قایق سواری، ورزش های آبی، شنا، غذاهای لذیذ و خریدهای معرکه لوگانو هم در کنارِ آرامشِ کوه ها و آب هایش سرشار از لذت خواهید شد.

غذاهای شهر لوگانو

آداب و رسوم لوگانو را از خوشمزه ترین بخش یعنی غذاهای رنگینش شروع می کنیم. رد پای رنگ، عطر و طعم غذاهایِ ایتالیایی در این قسمت از لوگانو نیز دیده می گردد. از پاستاهای لغزان در سس گوجه و پنیر و پیتزاهایِ ایتالیایی لوگانو که بگذریم به برنج های مخلوط، بلغورهای ذرت، گوشت های گوساله، پنیرهای هیجان انگیز همچون پنیر گونزولا و انواع غذاهای سنتی اش خواهیم رسید.

همانند ایتالیا، غذا هم در لوگانو، از بخش های هیجان انگیزِ سفر است و این را از وجود ده ها رستورانِ ایتالیایی و… در لوگانوی کوچک متوجه می شویم. انواع غذاهای دریایی، قارچ های محلی و سبزیجات ،غذاهای گوشتی و گیاهی ِخوشمزه را می توانید در فضاهای رنگی و عجیب و غریبِ رستوران های لوگانو در ویلایی روستایی یا رستورانی مدرن رو به دریاچه نوش جان کنید. صنعت رستوران و غذا در لوگانو هم همچون ایتالیا پر رونق و پر هوادار است.

اهمیت خانواده در شهر لوگانو

جایگاهِ خانواده در لوگانو مانند ایتالیا مهم است. خانواده ها در لوگانو همانند ایتالیایی ها به دورهمی های خانوادگی و گذراندن وقت با خانواده اهمیت می دهند. حفظ رابطه ها حتی بعد از ازدواج و استقلال نیز برای آنها مهم است.

تفریحات خانوادگی، صرف وعده های غذایی خانواده با هم و چارچوب های خانوادگی برای مردم لوگانو ارزشمند می باشد و این یکی از آداب و رسوم لوگانو و ویژگی های رفتاری آنهاست.

هنر و صنایع دستی در لوگانو

در لوگانو هم همچون ایتالیا هنرهای مختلف به خصوص هنر معماری، پایکوبی و موسیقی بسیار ارزشمند و حیاتی است تا آنجا که فرهنگشان با هنر کاملا آمیخته شده و مرکزهای فرهنگی بسیاری را در سطحِ شهر به هنرهای تجسمی، موسیقی، هنرهای نمایشی، نقاشی، تئاتر و… اختصاص داده اند. هنر جزئی جدایی ناپذیر از آداب و رسوم لوگانو است و وجودِ ده ها گالریِ هنری در شهری کوچک، گواهِ این مطلب است. منطقه لوگانو، محل تولد هنرمندان بزرگی بوده است و هنوز هم مکانی عالی برای برپایی نمایشگاه های هنری و رویدادهای فرهنگی می باشد. نمایشِ هنر هم در موزه های لوگانو و هم در گالری های خصوصی، فصلی و… در شهر جاری است؛ فستیوال های جاز و بلوز، با تأکید بر موسیقی های پاپ، راک، بلوز و… در تابستان های لوگانو بسیار جذاب و منحصر به فرد است. ایده های هنری در هر جای لوگانو دیده می شوند. زیبایی، خلاقیت، رنگ و منحصر به فردی در دست سازهای مردم لوگانو موج می زند. آنها نوآوری را با سنت های روستایی ترکیب و صنایع دستی خود را خلق می نمایند، دستسازهایی چون: کفش های چوبی، کوزه های سرامیکی، جایگاه های راحتی از پوشال و نی و… نمونه هایی از آنها هستند؛ در ساحل های لوگانو، مردم به فروش غذاهای سنتی، محصولات طبیعی و صنایع دستی خود می پردازند و آداب و رسوم لوگانو را در آثارِ هنریِ قومی خود به گردشگران می شناسانند.

مد و شیوه لباس پوشیدن در لوگانو

مردمِ لوگانو نیز مانند ایتالیایی ها به مد و شیوه لباس پوشیدن خود اهمیت می دهند. در انتخاب لباس دقت می نمایند؛ لباس های باز را بیشتر در ساحل می پوشند و برای کار یا خرید این گونه لباس ها را مناسب نمی دانند و در کلیساها پوشش خاص خود را دارند. در آداب و رسوم لوگانو برای وقایع مختلف، لباسهایی ویژه پوشیده می گردد و خرید برایشان شیرین است.

یکی از جاذبه های لوگانو خرید است؛ مراکز خرید لوگانو هیجان انگیزند. خیابان هایی در لوگانو با فروشگاه های برند، مبلمان فروشی های مارک، عطرفروشی ها، فروشندگان مواد غذایی، بوتیک های مدرن و شیک، با برندهای: زارا، بوس، آرمانی، گوچی، اچ اند ام و… مغازه های فروش چرم ایتالیا، عینک فروشی ها و فروشگاه های لوازم خانگیِ خود، به خرید اختصاص داده شده اند. وجود سالن های بزرگ که خدماتِ زیبایی، سلامتی و درمانی را انجام می دهند نشان از آن دارد که مردم لوگانو، رسیدگی به خود را مهم می دانند.

گذری در دیگر آداب و رسوم لوگانو

در هر گذری به آداب و رسوم شهر لوگانو و ویژگی هایِ رفتاریِ مردم آن، سبک های ایتالیایی دیده می گردد. در معماریِ ساختمان هایشان، سبکهای کلاسیک رومی، رنسانسی، نئوکلاسیک، باروکی و گنبدهای قوسدار، همچون ایتالیایی ها، جلب نظر می نماید. دینِ مردم لوگانو بیشتر کاتولیک رومی می باشد. مردم لوگانو در همه ماه های سال جشنواره های متنوعی را در ساحل دریاچه لوگانو برپا می نمایند و برای آنها اهمیت زیادی قائلند؛ کنسرت های شادِ خیابانی در هوایِ آزاد در لوگانو هزاران نفر را به خیابانها می کشاند؛ تمرکزِ مردم لوگانو بر هنرهای سنتی و قومیشان زیاد است و در جشن ها و فستیوالهای متعدد این شهر با آداب و رسوم لوگانو آشنا می شوید. در گوشه و کنار شهر، هنرمندان لوگانو ساخته های دست خود را از محصولات زیبای سنگی گرفته تا هنرهای سنتی دیگر را برای بازدیدنمایندگان به نمایش می گذارند. ورزش هم در لوگانو پرهوادار است و باشگاه های هاکی در لوگانو برقرار هستند و در مسابقاتِ اروپایی مختلف شرکت می نمایند؛ همچنین لوگانو سالانه میزبانِ برگزاری مسابقات ورزشی می باشد.

در لوگانو می توانید در میان درختانِ نخل قدم بزنید و با تماشای لباس های سنتی مردمش، صنایع دستی اش و هنرهای سنتیُ قومیش، این شهر زیبا را بشناسید. آداب و رسوم لوگانو با هنر، موسیقی، مراکز خرید، جشن های ساحلی، کافه ها و رستوران های خیابانی و غذاهای محلی، آمیخته شده و شما در این ها و با حضور در جشنواره ها و فستیوالهای لوگانو آداب و رسوم لوگانو را خواهید شناخت.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: دلتابان
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41923

به "آداب و رسوم شهر لوگانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آداب و رسوم شهر لوگانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید