استاندار: زنجان از پذیرش مسافران نوروزی معذور است

به گزارش مجله سرگرمی، استاندار زنجان گفت: در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و سلامت مردم استان، نوروز سال جاری، زنجان مسافری نمی پذیرد.

استاندار: زنجان از پذیرش مسافران نوروزی معذور است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، فتح الله حقیقی، در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر که با حضور روسای کمیته های 12 گانه و فرمانداران شهرستان ها به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید با تأکید بر عدم پذیرش مسافر در استان زنجان تا زمان از بین رفتن این بیماری، اظهار کرد: امکانات هر استان محدود است و زنجان برای اضافه کردن به شمار تخت های خود از بضاعت خیرین بهره برده است. استان های دیگر نیز در شرایط زنجان هستند به همین دلیل این استان از پذیرش مسافر تا زمان از بین رفتن بیماری معذور است.

او از مردم زنجان درخواست کرد که از دعوت مهمان از استان های دیگر خودداری نمایند و از اقوام خود بخواهند به زنجان سفر ننمایند، حتی کسانی که تنها بخشی از سال را در زنجان زندگی می نمایند نیز از سفر به زنجان بپرهیزند.

استاندار زنجان توضیح داد: برای آرامش خودتان از سفر بپرهیزید چراکه هیچ کدام از تأسیسات گردشگری و اماکن اقامتی و تاریخی استان خدماتی ارائه نمی نمایند.

او با تأکید بر اینکه پلیس استان مانع ورود خودروهای غیربومی به زنجان می گردد، بیان نمود: از فرمانداران شهرستان های زنجان می خواهیم بر این امر اهتمام ورزند.

حقیقی از مردم زنجان خواست به سه موضوع غلبه بر ترس، دوری از شایعات و رعایت اصول بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

او بیان نمود: بهتر است به جای ترس، قوانین بهداشتی را رعایت کنیم، در این راستا اقداماتی در سطح استان صورت گرفته است.

او خبر از سه برابر شدن خط فراوری الکل در استان داد و اضافه کرد: در حال حاضر دو برابر قبل الکل در استان فراوری می گردد که به زودی این میزان به سه برابر افزایش پیدا می نماید.

این مسئول از افزایش فراوری وایتکس و ژل های ضدعفونی در استان اطلاع داد و ادامه داد: تأمین نیازهای بخش درمان ضرورت دارد و علاوه بر عرضه، برای مصارف مردم، مقداری از فراوریات نیز ذخیره می گردد.

او در مورد فراوری ماسک در استان بیان نمود: روزانه 50 هزار ماسک در استان زنجان فراوری می گردد. باید این را مدنظر داشته باشیم که به گفته متخصصان دو گروه باید از ماسک استفاده نمایند. مبتلایان به کووید 19 و افرادی که با آن ها سروکار دارند.

حقیقی با تشکر ویژه از کادر درمان و خدمات دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: بنده از کوشش خانواده عظیم دانشگاه علوم پزشکی زنجان و از همه پزشکان، پرستاران، کارکنان دستگاه ها و نهادهایی که در این مدت در کوشش اند، فرمانداران شهرستان های استان و همه کسانی که این مجموعه را کمک می نمایند تا با کمترین آسیب این دوران را بگذرانیم، ممنونم.

اقدامات پیشگیرانه در راستای عدم انتشار ویروس کرونا در زنجان

امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در این جلسه قبل از ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا گفت: قدران زحمات کادر درمان، کارکنان دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان و پرستاران که در خط مقدم عرصه سلامت کشور زحمت می کشند، هستیم.

او ادامه داد: از پنجم اسفندماه اقدامات پیشگیرانه در راستای عدم انتشار ویروس کرونا آغازشده است.

ارجمند در مورد اقدامات صورت گرفته توسط این کمیته اظهار کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی اماکن و محوطه های تاریخی، موزه ها و غار کتله خور در استان زنجان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

او از لغو مراسم در تالارها و رستوران ها و ممنوعیت پذیریش سفارش تا اطلاع ثانوی اطلاع داد و بیان نمود: شیوه نامه پیشگیری از انتشار این ویروس به بهره برداران و مدیران تأسیسات گردشگری ابلاغ شده که برابر آن دفاتر خدمات مسافرتی تا اطلاع ثانوی مجاز به برگزاری تورهای داخلی، خارجی و طبیعت گردی نیستند و واحدهای اقامتی استرداد وجوه دریافتی را بدون هیچ گونه جریمه ای انجام می دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان همچنین از ممنوعیت عرضه قلیان در سفره خانه ها و مجموعه های گردشگری اطلاع داد.

او گفت: اماکن اقامتی غیررسمی و نیمه رسمی استان زنجان تا اطلاع ثانوی اجازه پذیرش مسافر ندارند.

رئیس کمیته اقامتگاه ها و سفرهای نوروزی ستاد پیشگیری از کرونا از تشدید نظارت بر عملکرد تأسیسات گردشگری اطلاع داد و گفت: رصد برنامه های تجمیعی در تأسیسات گردشگری استان، نظارت بر مجتمع های بین راهی در مورد رعایت اصول بهداشتی، ممنوعیت ایجاد هرگونه کمپ های اقامتی در سطح استان، رصد پذیرش شوندگان در مراکز اقامتی رسمی، نظارت بر تأسیسات پذیرایی، نظارت بر نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی و ... ازجمله اقدامات صورت گرفته توسط این کمیته برای پیشگیری از انتشار ویروس کووید 19 است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 75768

به "استاندار: زنجان از پذیرش مسافران نوروزی معذور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار: زنجان از پذیرش مسافران نوروزی معذور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید