اسپیکر هوشمند گوگل شنود می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، گوگل اعلام نموده است اسپیکرهای هوشمند این شرکت به نام نست مینی(Nest Mini) می توانند صدای افراد را بدون اجازه آنها ضبط نمایند.

اسپیکر هوشمند گوگل شنود می نماید

به گزارش خبرنگاران وبه نقل از دیلی میل، شرکت گوگل دو روز گشته از محصولات جدید خود در کنفرانس نیویورک رونمایی کرد و یکی از محصولات این شرکت اسپیکرهای هوشمند نست مینی بودند. اسپیکر نست مینی کوچکتر از اسپیکر نست هاب مکس است که در کنفرانس آی او 2019 رونمایی شد. این محصول فرق چندانی با نست هاب مکس ندارد و تقریبا تنها نسخه کوچک شده آن است. نست مینی مجهز به سه میکروفن است که درون آن تعبیه شده اند و علاوه بر آن از فناوری هوش مصنوعی نیز بهره مند است که به آن یاری می نماید پردازش اطلاعات را سریع تر انجام دهد. اما اخیرا معاون ارشد دستگاه ها و خدمات گوگل اعلام نموده کاربرانی که از نست مینی استفاده می نمایند باید بدانند که مکالمه آنها با مهمانانشان ضبط خواهد شد.

اگر کاربران در خانه های خود دوربین مدار بسته ندارند تا همه موارد اتفاق افتاده را ضبط کند نیازی به نگرای نیست چرا که بعضی از برنامه های تلفن مخفیانه داده های موقعیت مکانی را ردیابی می نمایند یا حتی ممکن است به مکالمه های کاربران نیز گوش دهند.

ریک اوسترلو(Rick Osterloh) معاون ارشد دستگاه ها و خدمات گوگل پس از رویداد اخیر در مصاحبه با بی.بی.سی اظهار کرد که من که از این دستگاه استفاده می کنم و به افرادی که به خانه من می آیند می گویم که صدای آنها احتمالاً توسط یک یا چند دستگاه در حال ضبط شدن است.

دستگاه های نست گوگل یک شبکه نظارتی یکپارچه در سرتاسر خانه شخص ایجاد می نمایند و و این امر به آنها امکان می دهد تا چه در هنگام حضور و چه در عدم حضور افراد بتوانند هر چیزی که اتفاق می افتد را ضبط نمایند.

نست مینی یک اسپیکر هوشمند شبیه به الکسا آمازون است که می تواند در هنگام دور بودن کاربر از خانه، دستورات صوتی را بپذیرد و همچنین صداهایی که می تواند سبب بروز خطر شوند را کنترل و ضبط کند.

یکی از مثال هایی که گوگل درباره این دستگاه می زند این است که او هماند یک سگ چابک است که هنگامیکه صاحب او در خانه نیست یک ظرف غلات را از آشپزخانه برداشته و می خورد.

نست مینی نیز آن گونه است. حتی اگر خانه مرتب نباشد و غذایی روی زمین ریخته باشد کاربران می توانند یک دستور صوتی به جاروبرقی رباتیک خود فرستاده تا مکان مورد نظرشان را تا پیش از آمدن آنها تمیز نمایند.

همه دستگاه ها قابلیت خود تنظیمی(self-regulating) دارند این به آن معنی است که آنها می توانند به طور مستقل دستورات کاربر را هم ضبط نمایند. این امر باعث می گردد بدون اطلاع مکالمه صمیمی کاربران با یک دوست یا اعضای خانواده وی نیز ضبط گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 53153

به "اسپیکر هوشمند گوگل شنود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیکر هوشمند گوگل شنود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید