اعتراضات سودان به نزدیکی کاخ عمرالبشیر رسید

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، با ادامه اعتراضات ضد دولتی در سودان، معترضان به نزدیکی کاخ ریاست جمهوری این کشور رسیدند.

اعتراضات سودان به نزدیکی کاخ عمرالبشیر رسید

گفته شده تا کنون نیروهای امنیتی و پلیس سودان با شلیک گاز اشک آور موفق به پراکنده کردن معترضان شده اند، هرچند اطراف محل کار و اقامت عمرالبشیر که به کاخ ریاست جمهوری معروف است، همچنان ناآرام گزارش شده است.

معترضان خواهان کناره گیری عمرالبشیر از قدرت هستند و در شعارهای خود خواهان تغییر حکومت شده اند.

به تازگی عفو بین الملل با صدور بیانیه ای اظهار داشت که در جریان درگیری ها و اعتراضات در سودان طی 5 روز اخیر دست کم 37 تظاهرات نماینده سودانی کشته شده است.

روز گذشته ائتلافی از اتحادیه های مستقل شغلی خواهان برگزاری راهپیمایی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری سودان شده بودند تا طومار برکناری عمر البشیر، رئیس جمهوری این کشور را امضا نمایند، هرچند به نظر می رسد با دخالت پلیس اعترضات امروز باردیگر به خشونت کشیده شده است.

پیش از این حزب الامه که یکی از مهم ترین احزاب مخالف دولت سودان است با انتشار بیانیه ای با امضای دیگر احزاب مخالفت دولت عمرالبشیر، خواهان استعفای او از قدرت شده بودند.

عمرالبشیر درسال 1989 در جریان یک کودتای آرام قدرت را بدست گرفت و اعتراضات ضد دولتی علیه او از چهارشنبه گذشته در اعتراض به افزایش قیمت ها و کمبود مواد غذایی و سوخت شروع شد اما معترضان خیلی زود خواهان برکناریش از قدرت پس از نزدیک به سه دهه شدند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9131

به "اعتراضات سودان به نزدیکی کاخ عمرالبشیر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات سودان به نزدیکی کاخ عمرالبشیر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید