بدهی آمریکا برای نخستین بار از مرز 23 تریلیون دلار گذشت

به گزارش مجله سرگرمی، آمارهای وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد میزان بدهی های عمومی دولت فدرال برای نخستین بار در تاریخ به بیش از 23 تریلیون دلار رسیده است.

بدهی آمریکا برای نخستین بار از مرز 23 تریلیون دلار گذشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، آمارهای وزارت خزانه داری آمریکا که روز جمعه منتشر شده حاکی است، میزان بدهی های دولت فدرال برای نخستین بار در تاریخ این کشور از مرز 23 تریلیون دلار گذشته است.

رشد فزاینده کسری بودجه موجب شده است تا بدهی های آمریکا از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ روندی کاملا صعودی داشته باشد. میزان بدهی های آمریکا از زمان وارد شدن ترامپ به کاخ سفید 16 درصد رشد داشته است. در آغاز ریاست جمهوری ترامپ، بدهی های آمریکا به 19.9 تریلیون دلار رسیده است. این رقم 10 ماه پیش برای نخستین بار به بیش از 22 تریلیون دلار رسید.

از بدهی 23 تریلیون دلاری، حدود 17 تریلیون دلار مربوط به بدهی های بخش عمومی و دولتی است و 6 تریلیون دلار دیگر مربوط به بدهی ها و وام های نهادهای دولتی آمریکا است.

یک تحلیلگر اقتصادی در این باره گفت: رسیدن بدهی های به 23 تریلیون دلار یک مساله ترسناک و هولناک برای اقتصاد و نسل آینده ما است ولی واشنگتن این طور وانمود می کند که هیچ گونه نگرانی و ترسی وجود ندارد.

دولت آمریکا اکنون مجبور است 376 میلیارد دلار برای پرداخت بهره این بدهی ها اختصاص دهد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 56600

به "بدهی آمریکا برای نخستین بار از مرز 23 تریلیون دلار گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدهی آمریکا برای نخستین بار از مرز 23 تریلیون دلار گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید