بزرگ ترین عبادتگاه جهان ، معبدی به وسعت 162 هکتار

به گزارش مجله سرگرمی، بزرگ ترین عبادتگاه جهان معبد بزرگ انگکور وات در کامبوج به وسعت 162.6 هکتار یا یک میلیون و 626هزار مترمربع است.

بزرگ ترین عبادتگاه جهان ، معبدی به وسعت 162 هکتار

خبرنگاران : انگکور در زبان خِمر (زبان رایج در کامبوج) به معنی پایتخت و وات به معنی معبد است. این معبد که از نظر زیبایی و اهمیت در رده اهرام در مصر و تاج محل در هند قرار گرفته است قدیمی ترین مجموعه مذهبی در کامبوج است که در زمینی به مساحت 162.6 هکتار گسترده شده است.

برای درک بهتر بزرگی این معبد می توان گفت که کلیسای جامع سن پطرس در واتیکان حدود 10 هکتار و کل شهر/کشور واتیکان در رم به عنوان بزرگ ترین پایگاه کاتولیک های دنیا 44 هکتار است.

شاه سوریاوارمان دوم در دوره امپراتوری خِمر در قرن دوازدهم میلادی معبد بزرگ آنگکور را ساخت.

به تدریج و از اواخر قرن دوازدهم این معبد به مکانی مقدس برای مذهب بودایی تبدیل شد و تا به امروز هم این ویژگی را حفظ کرده است.

سال 1992 پایتخت باستانی انگکور و معبد بزرگش وارد فهرست میراث دنیای یونسکو شد. این سایت که در میان پربازدیدکننده ترین مکان های تاریخی دنیا قرار گرفته است به نماد ملی کامبوج تبدیل شده است.

انگکور وات در عرض جغرافیایی 13.41 درجه شمالی قرار گرفته است و محور شمال به جنوب تالار برج مرکزی آن به طول 13.43 ذرع است (هر ذرع 104 سانتیمتر است). باستان شناسان معقتدند که عدد 13.4 هم برای عرض جغرافیایی و هم طول محور شمال به جنوب عبادتگاه اصلی تصادفی نیست. به ویژه که این تالار در راستای محور زمین قرار گرفته است. درحقیقت، به نظر می رسد در دوره ای که اروپا پیرو نظریه مسطح بودن زمین بود، مردمان امپراتوری خِمر می دانستند که زمین گرد است.

این معبد متشکل از مجموعه ای شامل 72 بنای تاریخی بزرگ است و به عنوان بزرگ ترین عبادتگاه دنیا در کتاب برترین های دنیا، گینس، ثبت شده است.

عکس ها از : وبگاه میراث دنیای یونسکو

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: چمدان
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 47410

به "بزرگ ترین عبادتگاه جهان ، معبدی به وسعت 162 هکتار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین عبادتگاه جهان ، معبدی به وسعت 162 هکتار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید