بهاروند مدیرکل آمریکای وزارت خارجه ایران امشب به ونزوئلا می رود

به گزارش مجله سرگرمی، بهاروند دستیار وزیر خارجه و مدیرکل آمریکای وزارت خارجه ایران در تداوم رایزنی های سیاسی در مورد وضعیت ونزوئلا امشب در صدر هیأتی راهی کاراکاس خواهد شد.

بهاروند مدیرکل آمریکای وزارت خارجه ایران امشب به ونزوئلا می رود

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محسن بهاروند دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه، در تداوم رایزنی های سیاسی در مورد وضعیت ونزوئلا امشب در صدر هیاتی راهی کاراکاس خواهد شد.

در این سفر راه های تقویت و گسترش هر چه بیشتر روابط و همکاری های سیاسی و مالی بین ایران و ونزوئلا به عنوان دو کشور دوست نیز آنالیز خواهد شد.

به گزارش فارس، روبن داریو مولینا معاون آسیا، خاورمیانه و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ونزوئلا نیز اوایل اسفند ماه سال گذشته (1397) به تهران سفر و با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

محسن بهاروند دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آمریکای وزارت خارجه کشورمان 14 اسفند ماه 1397 به منظور گفت وگو با مقامات روسیه در مورد تحولات ونزوئلا به مسکو سفر کرد و 15 اسفند با باریسنکو گئورگی یوگنیوویچ مدیرکل آمریکای شمالی و آلکساندر شتینین مدیرکل آمریکای جنوبی وزارت خارجه روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

مدیرکل آمریکای وزارت خارجه کشورمان در همان سفر در اظهاراتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما از دولت ونزوئلا حمایت کردیم، اظهار داشت: دولت ونزوئلا پیشنهادی برای مخالفان خودش دارد که پیشنهاد معقولی است و فکر می کنیم اپوزیسیون باید به این پیشنهاد تن دهد و آن این است که با دولت ونزوئلا گفت وگوی سیاسی داشته باشند و بین ونزوئلایی ها این گفت وگو باشد نه اینکه دیگران دخالت نمایند و این موضع ثابت ایران در این گونه موارد بوده است.

وی گفت: ما از این موضع دولت ونزوئلا حمایت نموده و روسیه نیز از این موضع حمایت می نماید.

در پی تحولات اخیر در ونزوئلا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پنجم بهمن ماه 1397 با خورخه آرره آسا وزیر امور خارجه ونزوئلا تلفنی گفت وگو و حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت ونزوئلا را اظهار داشت.

در این گفت وگو دو طرف در مورد راه های مقابله بین المللی با توطئه های آمریکا علیه دولت های مستقل به خصوص ونزوئلا گفتگو کردند.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز اعلام نموده بود که در مقابل هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی ونزوئلا و یا هر اقدام نامشروع و غیر قانونی هم چون کوشش برای کودتا و اقدامات ضد مردمی، از دولت و ملت این کشور حمایت می نماید.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18220

به "بهاروند مدیرکل آمریکای وزارت خارجه ایران امشب به ونزوئلا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهاروند مدیرکل آمریکای وزارت خارجه ایران امشب به ونزوئلا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید