بهشتی پور در گفت وگو با خبرنگاران: بازتاب گسترده نشست لهستان در رسانه ها دور از ذهن است

به گزارش مجله سرگرمی، کارشناس مسائل سیاسی گفت: در صورتی که نشست لهستان برگزار گردد هم بازتاب رسانه ای چندانی نخواهد داشت.

بهشتی پور در گفت وگو با خبرنگاران: بازتاب گسترده نشست لهستان در رسانه ها دور از ذهن است

به گزارش ، در هفته های اخیر از سوی بعضی کشورهای اروپایی شاهد رفتارهایی متناقض و اتهام زنی های واهی علیه ایران بودیم. چنین رفتارهایی در حالی انجام می گردد که از اردیبهشت سال جاری و به دنبال خروج واشنگتن از برجام، اروپا به عنوان صحنه گردان حفظ این توافق وارد کارزار با آمریکا شده است و وعده هایی نظیر راه اندازی کانال ویژه اقتصادی با ایران را مطرح نموده است تا به وسیله برقراری مراودات اقتصادی با تهران میانبری برای گذر از تحریم ها ایجاد کند. این دو راهبرد سیاسی در حالی به طور همزمان از سوی اتحادیه اروپا در حال پیگیری است که ابهامات در خصوص بد عهدی آنها کاملا رنگ واقعیت به خود گرفته است. با توجه به این مسئله و برگزاری نشست ضد ایران در لهستان گفت وگویی را با حسن بهشتی پور کارشناس مسائل سیاسی داشته ایم که در ادامه می خوانید.

حسن بهشتی پور کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با ، با اشاره به تعلل اروپایی ها در به ثمر رساندن تعهداتشان نسبت به برجام و رفتارهای ضد و نقیض اخیر آنها در برابر ایران اظهار کرد: طرح بهانه های واهی از سوی کشورهایی مانند آلمان ناشی از اتهامات بی اساسی علیه کشورمان است، اینکه ایران به وسیله هواپیمایی ماهان اقدامات خلاف قانون انجام می دهد، واقعیت ندارد چراکه مسافران هواپیما، مبدا، مقصد و محموله آن کاملا معین است.کارشناس مسائل سیاست خارجی بیان نمود: اتهامات اخیری که از سوی کشورهای اروپایی به ایران وارد می گردد ربطی به برجام ندارد و بیشتر مربوط به اختلاف نظرهایی است که از پیش موجود بوده است و به طور کلی می توان گفت که ادعاهایی که علیه ایران در زمینه حمایت ار تروریسم مطرح شده یک موضوع و دسته بندی کاملا جداست.

بهشتی پور اضافه نمود: اتفاقات اخیری که در بعضی از کشورهای اروپایی در قبال ایران شاهد بودیم نوعی پرونده سازی علیه کشورمان به حساب می آید و قطعا در راستای اختلاف افکنی بین ایران و اتحادیه اروپا بوده است تا از این طریق مانع از انجام همکاری موثر بین آنها شوند.

وی توضیح داد:مذاکره با اتحادیه اروپا در رابطه با تروریسم از گذشته وجود داشته و منعی در این زمینه وجود ندارد، ایران هم می تواند با گفت وگو مواضع خود را کاملا معین کند، علاوه براین برجام کاملا از موضوع تروریسم جداست و اروپایی ها نمی توانند با اتهامات واهی برای تعلل خود بهانه بیاورند.

وی با اشاره به عدم حضور موگرینی در نشست ضد ایرانی لهستان،تشریح کرد: آمریکا به دنبال ایجاد شکاف در اروپا است چنانچه به شرق این قاره اروپای جدید و به غرب آن اروپای قدیم می گوید و بر همین اساس هم به دنبال بهره برداری از اختلافات به وجود آمده است.

بهشتی پور تاکید نمود:آمریکا به دنبال اختلاف افکنی و جلوگیری از یکپارچگی اروپا است تا از این طریق اهداف خود را به راحتی پیش ببرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص صندلی رسانه ای نشست لهستان،بیان نمود: تاثیر گسترده این نشست را درصورت برگزاری دور از ذهن می دانم و باید منتظر ماند و دید چه کشورهایی در این نشست شرکت خواهند کرد و این نشست در چه سطحی برگزار خواهد شد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11016

به "بهشتی پور در گفت وگو با خبرنگاران: بازتاب گسترده نشست لهستان در رسانه ها دور از ذهن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهشتی پور در گفت وگو با خبرنگاران: بازتاب گسترده نشست لهستان در رسانه ها دور از ذهن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید