خبرنگاران حدود 30 درصد مشارکت انتخاباتی در مشهد ثبت شده است

به گزارش مجله سرگرمی، مشهد- خبرنگاران- فرماندار مشهد گفت: نزدیک به 30 درصد مشارکت شهروندان مشهدی تا ساعت 16 امروز دوم اسفند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای خبرگان رهبری ثبت شده است.

خبرنگاران حدود 30 درصد مشارکت انتخاباتی در مشهد ثبت شده است

محمدرضا هاشمی شامگاه غروب در جمع خبرنگاران افزود: در جریان انتخابات امروز تا به امروز هیچ مسئله ای در حوزه های امور امنیتی و اجرایی هزار و 520 شعبه رای گیری فعال در شهرستان مشهد وجود نداشته است.

وی در ادامه حضور ساکنان شهرهای کوچک را در انتخابات امروز بیشتر در نوبت صبح اعلاو و بیان نمود: در شهر مشهد با توجه به حضور مردم در اماکن تفریحی بیشترین موج مشارکت انتخاباتی عصرها شکل می گیرد لذا موج دوم مراجعه به شعبه های رای گیری در عصر رخ داده است.

فرایند رای گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت هشت صبح امروز جمعه دوم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و 23 شعبه اخذ رای 12 حوزه انتخابیه خراسان رضوی آغاز شد. هزار و 612 شعبه از این تعداد در روستاهای خراسان رضوی برپا شده اند.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی هم اینک 75 هزار نیروی اجرایی در سطح این استان دست اندرکار تمشیت اجرای امور انتخابات هستند. در این چارچوب برای هر شعبه اخذ رای پنج نفر نیروی اجرایی مشغول کار هستند. همچنین شمار عوامل اجرایی برای پاسخگویی به مراجعه احتمالا بیش از حد معمول رای دهندگان در هزار و 500 شعبه اخذ رای خراسان رضوی، تا هفت نفر در نظر گرفته شده است.

رای اولی های خراسان رضوی نیز 254 هزار و 198 نفر هستند که امروز برای نخستین بار با حضور در پای صندوق رای گیری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در تعیین سرنوشت سیاسی خود مشارکت می کنند.

آخرین آمار تعداد نامزدهای باقیمانده در عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی 479 نفر یعنی 27 رقیب برای هر صندلی سبز خانه ملت از این استان است.

امروز همچنین انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور پنج نامزد در خراسان رضوی در جریان است.

حسن جعفری معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با استناد به نظرسنجی های اجرا شده اخیر، میزان مشارکت شهروندان خراسانی را در انتخابات امروز بین 52 تا 56 درصد پیش بینی و تاکید کرد: انتظار می رود این عدد افزایش یابد.

18 نفر از مجموع 290 کننده مجلس شورای اسلامی را کنندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می دهند.

حوزه مشهد و کلات با پنج کننده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد کنندگان در میان 12 حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می شود.

حوزه مشهد شامل بخش مرکزی این شهرستان و شهرستان کلات با پنج کننده، حوزه نیشابور شامل شهرستان های فیروزه و نیشابور با 2 کننده، حوزه انتخاباتی سبزوار شامل شهرستان های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و سبزوار با 2 کننده، حوزه انتخاباتی درگز منحصر به همین شهرستان با یک کننده، حوزه قوچان شامل شهرستان های فاروج و قوچان با یک کننده، حوزه فریمان شامل شهرستان های سرخس و فریمان و بخش های احمدآباد و رضویه شهرستان مشهد با یک کننده، حوزه کاشمر شامل شهرستان های بردسکن، خلیل آباد و کاشمر با یک کننده، حوزه تربت حیدریه شامل شهرستان های زاوه، مه ولات و تربت حیدریه با یک کننده، حوزه انتخاباتی گناباد شامل شهرستان های بجستان و گناباد با یک کننده، حوزه خواف شامل شهرستان های رشتخوار و خواف با یک کننده، حوزه تربت جام شامل شهرستان های تایباد، باخرز، صالح آباد و تربت جام با یک کننده و حوزه انتخاباتی چناران شامل شهرستان های بینالود (طرقبه -شاندیر) و چناران با یک کننده در مجلس شورای اسلامی 12 حوزه انتخاباتی خراسان رضوی را تشکیل می دهند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 71260

به "خبرنگاران حدود 30 درصد مشارکت انتخاباتی در مشهد ثبت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حدود 30 درصد مشارکت انتخاباتی در مشهد ثبت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید