خروار خروار اشتیاق بر باد رفته، بی نهایت غم و اندوه در دل مانده

به گزارش مجله سرگرمی، درحالیکه مازندران جزء استان های با استعداد در ورزش بانوان به شمار می رود، اما دو تیم لیگ برتری فوتبال و فوتسالش هر دو به دسته پایین تر سقوط کردند.

خروار خروار اشتیاق بر باد رفته، بی نهایت غم و اندوه در دل مانده

به گزارش خبرنگار از ، سال گذشته سقوط دو تیم فوتبال و فوتسال مازندران به دسته یک، تحلیل گران ورزشی حتی به سمت خرافات هم کشاند تا جاییکه با خود می گفتند که انگار هر ورزشی نام آن با فوت آغاز شود، به قول قدیمی ها برای بانوان مازندرانی شگون ندارد.

اما نتایج ضعیف، شکست های پی در پی و سنگین و قعر نشینی آن هم از ابتدا تا خاتمهی فصل، خود گویای وضعیت نابسامان سپیدار در فوتبال و استقلال در فوتسال در فصل خزان شان بود.

کم تجربگی و جوانی دلایل سقوط

تیم فوتبال سپیدار از بیست و دو بازی انجام شده خود، فقط هفت امتیاز کسب کرد و با یازده گل زده و 99 گل خورده و 19 شکست در کل فصل که بیشترین شکست بوده، از خاتمهی جدول تکان نخورد.

سارا آذری سرمربی تیم فوتبال سپیدار قائمشهر با تاکید بر اینکه شرایط لیگ برتر با لیگ دسته اول کاملا متفاوت بود، گفت: اولین سالی بود در لیگ برتر بازی کردیم و به واقع هم با دستانی خالی وارد مسابقات شدیم.

وی اضافه کرد: نبود اسپانسر مالی و استفاده از بازیکنان نوجوان و جوان که بیشتر آن ها دهه هشتادی بودند، امکان رقابت برابر با تیم های قدرتمند را از تیم بی تجربه ما گرفته بود.

آذری با بیان اینکه نبود پخش تلویزیونی به ورزش بانوان ضربه زده است، گفت: بحث اول اسپانسر ها دیده شدن و تبلیغات است، منتهی وقتی در ورزش بانوان هیچ تصویری به بیرون درز نمی کند، قاعدتا اسپانسر هم رغبتی برای ورود به این عرصه نخواهد داشت.

وی در خاتمه با اعلام اینکه گاهی مجبور بود برای انجام یک بازی بیش از 60 ساعت را در اتوبوس سفر کند، اضافه کرد: واقعیت تلخ این است که متاسفانه پول قرارداد یک بازیکن درجه سوم فوتبال آقایان، هزینه یک فصل یک تیم بانوان را پوشش می دهد و این نابرابری باید با مدیریت مسئولان رفع شود.

استقلال ساری، تیمی که در نهایت سقوط کرد

تیم فوتسال استقلال ساری در بیست بازی لیگ فزونی تنها توانست 4 امتیاز بدست آورد و با یک پیروزی، یک تساوی و 18 شکست شرایط بسیار سختی را در فصل 97-98 تحمل کرد.

استقلال ساری فصل قبل تر هم از بیست و دو بازی 7 امتیاز اندوخته بود و یازدهم شد و در نهایت با رایزنی های انجام شده با فدراسیون توانست در لیگ برتر ماندنی شود.

رعنا محمدی سرمربی استقلال ساری با بیان اینکه تیمش در سومین فصل حضور خود نتوانست از سهمیه مازندران دفاع کند، گفت: به دلیل سقف مالی که در باشگاه وجود داشت پیروز نشدیم تیمی قدرتمند برای لیگ آماده کنیم و بسکمک از بازیکنان درجه یک لیگ که مازندرانی هم هستند، حاضر نشدند در تیم ما بازی کنند.

وی اضافه کرد: تیم در بازی های لیگ جنگنده و با کیفیت فوتبال بازی می کرد و مشکل فنی خاصی در تیم نبود، وجود ملی پوشان متعدد در رده های سنی مختلف، گواهی بر این مدعاست.

محمدی با بیان اینکه نداشتن پول موجب شد در برخی بازی ها حاضر نشویم و باخت فنی بدهیم، گفت: از ارگان های مختلف استان درخواست کمک کردیم منتهی کسی به کمک ما نیامد، باید توجه داشت که ورزش بانوان نیاز به دیده شدن دارد که متاسفانه تا به حال محقق نشده است.

سرمربی استقلال ساری اضافه کرد: در بسکمک از استان ها مدیران کل ورزش و جوانان، اسپانسر ها و خبرنگاران برای دیدن و پوشش بازی بانوان به ورزشگاه می آمدند، اما در مازندران ورود آقایان در هر مقامی ممنوع است و این امر از انگیزه بچه ها کاسته است.

صداوسیما وارد شود، بخش اعظمی از مسائل حل می شود

محمدحسن محمدی کیادهی مالک استقلال ساری گفت: برای پیروزیت تیم سه عامل بازیکنان، باشگاه و ادارات دخیل هستند و در ساختار کنونی ورزش کشور، هرکدام از این سه دچار ضعف شود، مسائل عدیده به سمت تیم ها سرازیر می شود.

وی با بیان اینکه ادارات دولتی پول همه خدمات ارائه شده را بدون گذشت مطالبه می کنند، اضافه کرد: برای درخواست کمک از ادارات دولتی دست کسی به سمت قلم نمی رود و با وجود چنین اوضاعی، تنها درخواست ما این است هزینه خدماتی مثل پزشک، آمبولانس، نیروی انتظامی را از تیم ها دریافت نکنند تا کمکی به آن ها شود.

محمدی کیادهی گفت: اسپانسر به ورزش بانوان ورود نمی کند، چون ورزش بانوان دیده نمی شود و حتی با پخش چند ثانیه مسابقات در اخبار، اسپانسر ها به طور محسوسی به فعالیت رغبت پیدا می کنند که نشان می دهد تا رسانه نباشد این مسائل پابرجا خواهند ماند.

مالک تیم فوتسال استقلال ساری در خاتمه وجود یک تیم لیگ فزونی موجب روشن بودن چراغ ورزش بانوان دانست، گفت: اولویت فعالان عرصه ورزش بانوان تنها فرهنگ سازی است و کسی از این راه درآمدی ندارد که موجب می شود بانوان در بالاترین سطح استعداد خود را به نمایش درآورند.

صنعت نیست، پول نیست، پس باید راهکار ای یافت

فاطمه بوداغی نایب رییس امور بانوان هیئت فوتبال مازندران گفت: نبود صنعت و شرکت های تولیدی بزرگ به طور کلی ورزش استان را تحت الشعاع قرار داده است و اگر خیرین و شرکت های کوچک نیکوکار نبودند، شرایط سخت تر می شد.

وی اضافه کرد: بازیکنان با کیفیت از استان کوچ کردند و الان با قراردادی 50-60 میلیون تومانی مشغول بازی هستند و این بی تجربگی بازیکنان به تیم های ما ضربه زده است.

بوداغی گفت: برای حل این مشکل دو راه وجود دارد: اول، فدراسیون و بالاخص هیئت فوتبال راهکاری بیاندیشد که تیم های بزرگ لیگ فزونی مردان بخشی از هزینه خود را به تیم داری در بانوان اختصاص دهند؛ دوم، درخواست از استاندار برای اینکه شرکت های مالیات دهنده استان، وجه مالیات خود را در ورزش هزینه کنند تا بدین شکل هم تخفیفی به آن ها داده شود و هم ورزش رونقی بیاید.

نایب رییس هیئت فوتبال امور بانوان گفت: باید پای رسانه را به ورزش بانوان باز کرد، چون کلید حل ماجرا در ورود رسانه است، رسانه نقش بسزایی در معرفی استعداد بانوان دارد.

س

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 43980

به "خروار خروار اشتیاق بر باد رفته، بی نهایت غم و اندوه در دل مانده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروار خروار اشتیاق بر باد رفته، بی نهایت غم و اندوه در دل مانده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید