در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح شد؛ کوشش یک خانواده برای رهایی از پوچی در سوء تفاهم

به گزارش مجله سرگرمی، شیوا شجاعی کارگردان این نمایش گفت: سوء تفاهم داستان خانواده ای را روایت می نماید که برای رهایی از پوچی کوشش می نمایند اما باز هم در نهایت به پوچی می رسند.

در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح شد؛ کوشش یک خانواده برای رهایی از پوچی در سوء تفاهم

شیوا شجاعی کارگردان نمایش سوءتفاهم در تبادل نظر با خبرنگار ، در مورد نمایشنامه این اثر گفت: سوءتفاهم نمایشنامه ای است که توسط آلبرکامو نویسنده بزرگ قرن بیستم، فیلسوف و روزنامه نگار فرانسوی در سال 1943 نوشته شده است که کامو بعدا در سال 1958 این متن را بازنویسی، حک و اصلاح کرد. در مجموع متن 1958 فشرده تر از 1943 است و کامو جملات زیادی را حذف نموده و از اصطلاحات خاص خودش مخصوصا پوچی و طغیان بیشتر استفاده نموده است.

وی در مورد داستان نمایشنامه بیان نمود: سوء تفاهم داستانی را در ارتباط با خانواده ای 4 نفره در قلب چکسلواکی کشوری سرد و کوهستانی که در مسافرخانه خودشان زندگی می کردند را روایت می نماید که بعد از 30 سال پدر می میرد و پسر هم در سن نوجوانی خانه را ترک می نماید و اداره مسافرخانه به دست دختر و مادر پیرش می افتد. از ویژگی های شاخص این متن می توان به پوچ گرا بودن تک تک کاراکتر ها و زندگی هایشان اشاره نمود که هر کدام برای رهایی از این پوچ گرایی دست به اعمالی می زنند و در آخر باز هم به پوچی و نیستی می رسند.

شجاعی با بیان اینکه گروه ویتوریا تمرین های خود را از اوایل مهر ماه 97 آغاز کرد و تا دی ماه ادامه داشت، در مورد نحوه انتخاب بازیگران توضیح داد: انتخاب بازیگران بر اساس توانمندی ها آن ها در ایفای نقش و هم چنین نزدیک بودن آن ها به کاراکتر های نمایش از جمله فیزیک انتخاب شد.

کارگردان سوءتفاهم در مورد مسائلشان توضیح داد: امروزه مسائل مالی در جامعه، کار کردن را کمی برای تئاتری ها سخت نموده است. هزینه هایی مانند اجرا، سالن تبلیغات، پلاتو و... از جمله این موارد است. تا جایی که توانستیم خودمان را زیر فشار گذاشتیم و از بعضی هزینه ها کم کردیم.

وی در مورد استقبال مخاطبان گفت: استقبال تا به امروز با توجه به وضعیت مالی امروز نسبت به کار های دیگر خوب بود و امیدوارم در چند شب باقی مانده شاهد مخاطبان بیشتری باشیم.

شجاعی بیان نمود: کاش کمی خودخواهی های خود را کنار بگذاریم و برای رسیدن به خواسته هایمان همه چیز را نیست و نابود نکنیم!

لازم به ذکر است نمایش سوءتفاهم با بازی مصطفی شویکلو، شیوا شجاعی، مریم جزینی، محمدنوید جلالیان، آتنا رسول زاده، محمدامین (جاوید) احمدی، داریوش شهبازی، اسحاق میرعزیزی و امیرعلی غفاری در خانه نمایش مهرگان به روی صحنه رفته است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11313

به "در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح شد؛ کوشش یک خانواده برای رهایی از پوچی در سوء تفاهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح شد؛ کوشش یک خانواده برای رهایی از پوچی در سوء تفاهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید