زندگی در استرالیا چگونه است؟

به گزارش مجله سرگرمی، شرایط زندگی در استرالیا

اگر به دنبال کشوری هستید که شرایط زندگی عالی داشته باشد، زندگی در استرالیا را در نظر بگیرید. استرالیا کشوری مناسب برای کسانی است که دوست دارند نه تنها از زندگی خود لذت ببرند بلکه در عین حال، در یک کشور پیشرفته و با امکانات بالا زندگی نمایند. همچنان که شرایط زندگی در استرالیا به نوعی آسان در نظر گرفته می گردد اما از نظر امکانات رفاهی و توجه دولت به شهروندانش، همانند کشورهایی مانند کانادا است. شهرهای مهم استرالیا همه نوع خدمات را برای شهروندانشان آماده کرده اند. بهترین شرایط کاری و تفریحی را برای افرادی که در اینجا زندگی می نمایند، به وجود آورده اند. محیط های پیرامون و شهری مناسب و دیگر شرایط زندگی در استرالیا را که باعث انتخاب شدن این کشور برای مهاجرت شده است، در مجله خبرنگاران معرفی خواهیم کرد. طبیعتی همانند سواحل زیبا، نزدیکی به اقیانوس و دیگر جاذبه های طبیعی آن، استرالیا را بیشتر از دیگر کشورها، منحصر به فرد کرده است.

زندگی در استرالیا چگونه است؟

استرالیا کشوری است که مردم سراسر جهان می توانند در آن به شیوه ای مدرن زندگی کنند. این کشور هر چند که ممکن است تاریخ گسترده ای مانند دیگر کشورها نداشته باشد اما آینده ای روشن دارد. شرایط مناسب زندگی در استرالیا باعث شده است که تنوع فرهنگی و چند ملیتی بسیاری داشته باشد. مردمی که در این کشور زندگی می کنند، هر یک از دیگر کشورهای جهان به این کشور، مهاجرت کرده اند و در نتیجه پیشینه تاریخی متنوعی دارند. اگر کل جمعیت بیش از 22 میلیونی استرالیا را در نظر بگیرید، حدود 22 درصد از این جمعیت، در خارج از مرزهای این کشور، به جهان آمده اند. در واقع مهاجرین سهم به سزایی در شیوه زندگی و مدرن بودن این کشور ایفا می کنند. تاثیر این مهاجرین را در غذاهای این کشور، زبانی که صحبت می کنند و حتی در مذهب آن ها می توانید ببینید.

امروزه استرالیا یکی از اقتصادهای در حال رشد در جهان را دارد. همین موضوع کیفیت زندگی در استرالیا را بالا برده است. همچنین مردم این کشور، علاقه وافری به هنر، ورزش و تفریحاتی که در بیرون از خانه و درون طبیعت انجام می گردد، دارند. یکی از علت های این موضوع را می توانید طبیعت زیبا با مناظر عالی، آب و هوا و دمای مناسب آن با ثبات اقتصادی و سیاسی این کشور بدانید.

معرفی شهرهای مهم استرالیا

  • ملبورن در استان ویکتوریا

این شهر اقتصادی ترین شهر و پرجمعیت ترین شهر استرالیا است. همچنین از نظر وسعت و اندازه دومین شهر استرالیا محسوب می گردد.

  • سیدنی در ایالت ولز جنوبی جدید

این شهر اولین مقصد برای بسیاری از گردشگرانی است که وارد استرالیا می شوند. شرایط مناسب زندگی در استرالیا را به خوبی در این شهر، آن هم از نزدیک خواهید دید. سواحل زیبا، پل های بندری و خانه های دیدنی سیدنی برای گردشگران، بسیار جذاب است.

  • بریزبن (بریسبان) در کوئینزلند

اگر آب و هوا برای زندگی در استرالیا برایتان بسیار اهمیت دارد، پس شهر بریسبان می تواند انتخاب شما باشد. این شهر، زمستان را تجربه نمی کند و تا بهترین سواحل استرالیا تنها یک ساعت راه دارد. همچنین هزینه های زندگی در آن ارزان تر از ملبورن و سیدنی است.

  • پرت در استرالیای غربی

این شهر را به عنوان شهر همیشه آفتابی استرالیا می شناسند. شهری کوچک و بسیار صمیمی بوده که شرایط مطلوبی برای زندگی دارد.

  • وودونگا در ایالت ویکتوریا

این شهر با جمعیتی حدود 40 هزار نفر در کنار رودخانه مورای قرار گرفته است و مناظر زیبایی از تپه های سرسبز را در اطراف خود دارد. اگر برای زندگی در استرالیا از شهرهای بزرگ دوری می کنید، به سراغ این شهر بروید.

شرایط مسکن و خانه در استرالیا

استاندارد بالا و طیف گسترده ای از مسکن و خانه در استرالیا، شرایط خوبی را برای زندگی تمام افراد به وجود آورده است. با این وجود، اکثریت استرالیایی ها در 50 کیلومتری ساحل و در شهرهای بزرگ و کوچک آن زندگی می کنند. در این شهرها و برای تمام اقشار جامعه خانه های مناسب و باکیفیتی پیدا می گردد. هر چند که بیشتر خانه ها با سبک های اروپایی و آمریکایی یکی است اما با اقلیم این کشور خود را وقف داده و به نوعی استرالیایی شده است.

می توانید در شهرهای بزرگ این کشور مانند ملبورن و سیدنی خانه های فراوانی را ببینید که تراس دارند. همچنین بیشتر خانه های استرالیایی به داشتن حیاط هایی بزرگ و استخرهای شنا معروف هستند. زمین های بازی در نزدیکی محله های مسکونی، پارک ها و مراکز خرید، به بسیاری از مردمی که در این کشور زندگی می کنند، اجازه می دهد تا بهترین شیوه زندگی را داشته باشند.

شهرهای کوچکتری که دور از شهرهای بزرگ قرار دارند، به نسبت شهرهای بزرگتر، فضایی آرام تر و البته ارزان تر برای کار و زندگی در استرالیا دارند. بیشتر افرادی که می خواهند در این کشور خانه خریداری کنند، ابتدا آن خانه را اجاره می کنند و در نهایت پس از مطمئن شدن از انتخاب درست، آن خانه را خریداری می کنند. با توجه به تفاوت بین شهرها، هزینه مسکن در هر شهر متفاوت خواهد بود اما این تفاوت باعث نمی گردد که کسی نتواند خانه ای خریداری کند. بسیاری از مردم استرالیا توانایی زندگی در خانه ای را دارند که به محل کار آن ها نزدیک بوده و همچنین تا مدارس و دیگر امکانات برای زندگی فاصله کمی داشته باشند.

اجاره خانه در استرالیا

کسانی که در این کشور زندگی می کنند، به راحتی به وسیله روزنامه ها، مشاورین املاک و سایت های آنلاین از وضعیت خانه های اجاره ای آگاه می شوند. عموم اجاره خانه ها برای 6 ماه تا یک سال خواهد بود. همچنین دولت و افرادی هستند که برای اجاره به کسانی که توان اقتصادی پرداخت بیعانه یک خانه را ندارند، یاری می کند. حتی می توان برای زندگی به سراغ خانه های مشترک المنافع رفت. کسانی که از پس هزینه های اجاره خانه بر نمی آیند یا درآمد پایینی دارند، می توانند به وسیله دولت برای زندگی در این خانه ها درخواست دهند.

از امکانات زندگی عالی در استرالیا: وجود بهترین مدارس ابتدایی برای بچه ها

استرالیا را می توان یکی از بهترین کشورها برای زندگی خانواده ها دانست. چرا که سیستم آموزشی در استرالیا برای تمام سنین همراه با سرگرمی بوده و بسیار لذت بخش است. مدارس ابتدایی در این کشور، بچه ها را به خوبی آموزش می دهد و والدین هیچ گونه نگرانی از این بابت نخواهند داشت. دو نوع مدارس در استرالیا وجود دارد: مدارس دولتی و مدارس خصوصی. در مجموع 13 سال تحصیلی در این کشور برای پایه ابتدایی و متوسطه وجود دارد. این مدارس دروسی را در هشت حوزه کلیدی برای آموزش بچه ها ارائه می دهند:

  • انگلیسی
  • ریاضیات
  • مطالعات اجتماعی و محیط زیست
  • علوم پایه
  • هنر
  • زبان های غیر انگلیسی
  • فناوری و مهارت های شخصی
  • بهداشت و تربیت بدنی

سال تحصیلی در استرالیا به 4 ترم تحصیلی تقسیم می گردد. این ترم ها از اواخر ژانویه و اوایل ماه فوریه (همزمان با دی و بهمن در ایران) آغاز شده و تا اواخر نوامبر و اوایل دسامبر (اوایل آذر ماه) طول می کشد. معمولا دانش آموزان میان هر ترم حدود 2 هفته تعطیل هستند و پس از انتها سال تحصیلی، دو ماه تعطیل می شوند. دانش آموزان هر هفته از دوشنبه تا آدینه و از ساعت 9 صبح تا ساعت 3:30 بعد از ظهر به مدرسه می روند. جدای از مدارس، موسسات حرفه ای بسیاری هستند که بر روی مهارت های دانش آموزان کار می کنند. این موسسات دانش آموزان را برای ورود به مشاغل مختلف یا دانشگاه آماده می کنند.

شرایط کار در استرالیا

کشور اقیانوسیه ای استرالیا نیروی کاری ماهری در حدود 10 میلیون نفر دارد که اکثریت آن ها را افراد تحصیل کرده و آموزش دیده تشکیل می دهند. حتی بسیار از کارکنان و کارگران آن تحصیلات دانشگاهی دارند. نرخ بیکاری در این کشور همیشه پایین و البته ثابت بوده است. اگر بخواهید در این زمینه، استرالیا را با دیگر کشورهای جهان مقایسه کنید، باید بدانید که استرالیا در شرایط اقتصادی خوبی به سر می برد. شاید همین موضوع باعث افزایش مهاجرت به استرالیا شده است.

جدای از این موضوع که هر هفته موقعیت های شغلی بسیار مطلوبی برای ساکنین این کشور فراهم می گردد، اداره مهاجرت استرالیا نیز هر سال لیستی از مشاغل مورد احتیاج خود را ارائه می دهد. افراد از سراسر جهان که شرایط مورد احتیاج برای چنین مشاغلی را دارند، می توانند برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنند.

همچنین دانشجویانی که تازه از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند، می توانند به راحتی وارد بازار کار این کشور شوند.

شرایط درآمدهای کاری در استرالیا

در بسیاری از جهات، شرایط کار و دستمزدها در استرالیا جزو بهترین ها در جهان محسوب می گردد. این موضوع به خاطر اقتصاد عالی و شرایط خوب کاری در این کشور فراهم شده است. براساس آماری که اداره آماری استرالیا در خصوص درآمد کارگران ارائه کرده است، می توان میانگین درآمد هفتگی تمام کارگران در استرالیا را در حدود 1056.16 دلار استرالیا دانست. همچنین افرادی که در شهرهای کوچک تر و در فاصله ای دورتر از شهرهای بزرگ ساکن هستند، هزینه های زندگی بسیار کمتری پرداخت خواهند نمود. در این میان بر طبق آماری که اداره آماری استرالیا ارائه داده است، می توان درآمد هفتگی ساکنین هر شهر را در جدول زیر ببینید و با یکدیگر مقایسه کنید.

(منبع: شاخص های اقتصادی استرالیا در فوریه 2012)

استاندارد حقوق و مزایای کار و زندگی در استرالیا که در بالا آورده شد، در واقع حداقل حقوق و دستمزد، حداکثر ساعات کاری و حداقل حقوق کارکنان در استرالیا را در نظر گرفته است. مردم این کشور به طور میانگین در طول هفته می توانند 36 ساعت کاری داشته باشند که از دوشنبه تا آدینه خواهد بود. آخر هفته ها برای استراحت بوده و نباید در این زمان ها کار کنند.

افرادی که کارهای تجاری دارند عموما از ساعت 7 صبح تا ساعت 03:30 بعد از ظهر سر کار می آیند. این در حالی است که ساعت کاری دیگر مردم متفاوت بوده و از ساعت 9 صبح تا ساعت 5 بعد از ظهر است. زمان کار مردم استرالیا شامل زمان استراحت و ناهار افراد شاغل هم هست. همچنین سن بازنشستگی بیشتر ساکنین این کشور، 57 سالگی اعلام شده است اما بر اساس قانون، زنان در 60 سالگی و مردان در 65 سالگی بازنشسته می شوند. اگر شما هم برای زندگی در استرالیا اقدام کرده اید و مهارت های خوبی مانند آشنایی با زبان انگلیسی، مدارک تحصیلی بالا و مهارت های حرفه و فن خوبی داشته باشید، کارفرمایان درآمد خوبی را به شما پرداخت خواهند نمود.

بهداشت و درمان در استرالیا

یکی از مهم ترین شرایط زندگی در استرالیا وجود امکانات بهداشتی و سلامتی مناسب برای ساکنین این کشور است. استرالیا یکی از بهترین سیستم های درمانی جهان را دارد و این سیستم برای تمام افرادی که در این کشور زندگی می کنند، در دسترس است. تمام افرادی که شهروندی استرالیا را دارند، به سیستم درمانی این کشور، مبلغی را به عنوان بیمه درمانی پرداخت می کنند.

این پرداخت ها برای ساکنین استرالیا، درمان ها و خدمات رسانی رایگان در بیمارستان ها را به دنبال دارد. همچنین امتیازات گوناگونی برای افرادی که بیمه تکمیلی را خریداری می کنند، در نظر گرفته می گردد. بیمه تکمیلی استرالیا شامل درمان های دندان پزشکی، فیزوتراپی، بینایی و دیگر درمان های ویژه می گردد.

تمام این امکانات و شرایطی که در استرالیا وجود دارند، شرایط زندگی را برای تمام افراد بسیار آسان کرده و حتی خانواده ها را مجبور به گذراندن وقت با اعضای خانواده می کند. پدر و مادر باید حتما برای فرزندان خود وقت آزاد داشته باشند. به همین دلیل خانواده ها 2 روز در هفته (شنبه و یکشنبه) تعطیل هستند. همچنین ساعات کاری آن ها در طول روز به گونه ای مشخص شده است که با ساعات مدارس یکی باشد یا حداقل خانواده ها، زمان بیشتری را در طول روز بتوانند با بچه ها خود باشند.

اگر به عنوان فردی مهاجر وارد این کشور شده اید، برای کار و زندگی در استرالیا احتیاج به ویزا دارید.

حکومت مشترک المنافع یا دولت فدرالی استرالیا

دولت فدرالی استرالیا توسط ریاست جمهوری این کشور اداره می گردد و به موضوعات بین المللی در زمینه های تجاری، دفاعی، امور خارجه و ارتباطات از راه دور می پردازد.

  • ایالت های دولتی

استان ها و ایالت ها در استرالیا توسط مجریان ایالت ها اداره می گردد. این افراد پروژه های مشترک المنافع بسیاری را در زمینه های آموزش و پرورش، رفاه اجتماعی و قانون در میان ایالت های مختلف اجرا می کنند.

  • دولت های محلی

افرادی که در دولت های محلی توسط ساکنین همان مناطق انتخاب می شوند، مسئولیت انجام کارها و فعالیت های شهری مانند برنامه ریزی شهری، مشخص قوانین و مقررات ساختمان سازی و اجرای آن و همچنین دفع زباله را به عهده دارند. برای زندگی در استرالیا باید قانون رایج این کشور را بدانید؛ چرا که قانون اساسی استرالیاست. مجلس این کشور بر اساس سیستم وستمینستر دولتی بوده و استرالیا جزو کشورهای مشترک المنافع است. همچنین ملکه الیزابت دوم انگلستان به عنوان ملکه استرالیا هم شناخته می گردد. ملکه الیزابت دوم به طور رسمی، رئیس کلیه ایالات است که کننده ای در این کشور دارد.

منبع: migrationexpert.com.au

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36554

به "زندگی در استرالیا چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در استرالیا چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید