سوت میل، بوق حیف و شیپور جنگ

به گزارش مجله سرگرمی، یکی از مهمترین موانع کسب و کار در ایران مربوط به صدور مجوز و پروانه کار است؛ این مانع موجب میل رانت توسط بهره مندان از مجوزهای انحصاری و حیف فرصت ها برای متقاضیان داخلی و خارجی شده است.

سوت میل، بوق حیف و شیپور جنگ

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، علیرضا خدابخشی در یادداشتی نوشت: وزیر اقتصاد گفته است که از سوت زنی نترسید هر کسی فسادی را گزارش کند که منتهی به صدور حکم بر علیه فاسد گردد از وزارت اقتصاد جایزه دریافت خواهد نمود.

یکی از مهمترین موانع کسب و کار در ایران مربوط به صدور مجوز و پروانه کار است. این مانع موجب میل رانت توسط بهره مندان از مجوزهای انحصاری و حیف فرصت ها برای متقاضیان داخلی و خارجی شده است. برای برطرف این مانع به موجب قانون اصلاح مواد (1)، (6) و (7) قانون اجرای سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل و در این وزارتخانه مستقر می گردد. به موجب همین قانون هیات مذکور به ریاست وزیر اقتصاد انجام وظایف ذیل را تا تاریخ 23 مهر 93 یعنی سه ماه پس از ابلاغ قانون بر عهده داشته است.

1- سقف زمانی را برای صدور مجوز در هر کسب و کار معین کند.

2- شرایط و مراحل صدور مجوزهای کسب و کار در کشور جمهوری اسلامی ایران را به نحوی تسهیل و هزینه های آن را تقلیل دهد تا صدور مجوز کسب و کار با حداقل هزینه و مراحل، به صورت غیرحضوری و در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد.

3- اصلاح قوانین، مقررات، بخشنامه ها، یا رویه های اجرایی را تهیه و به مراجع مربوطه ارائه و اصلاح آنها را از مراجع ذی ربط بالاتر پیگیری کند.

مطابق قانون از جمله مهمترین وظایف این هیات اصلاح مجوزهایی بوده است که به بهانه اشباع بازار از کارافرینان و جویندگان کار دریغ می گردد.

متاسفانه آقایان طیب نیا، کرباسیان و دژپسند وزرای مالی پس از سال 93 همگی از این وظایف تخلف و موجب تحریم داخلی برضد میلیونها کارافرین و جویای کار در کشور شده اند و شیپور جنگ مالی هم آنان را بیدار نکرد چه برسد به سوت و بوق! برخورد با این قانون شکنی وزیر اقتصاد برعهده دستگاه قضایی کشور است که از قضا دادستان کل هم عضو همان هیات فوق الذکر است!

منبع:فارس

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63271

به "سوت میل، بوق حیف و شیپور جنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوت میل، بوق حیف و شیپور جنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید