ظریف و لاوروف تلفنی گفتگو کردند

به گزارش مجله سرگرمی، وزرای خارجه ایران و روسیه در گفتگویی تلفنی درباره آخرین تحولات مربوط به کرونا و اقدامات ایران، شرایط جاری در ادلب و فرایند آستانه رایزنی کردند.

ظریف و لاوروف تلفنی گفتگو کردند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه دقایقی پیش در مصاحبهیی تلفنی در خصوص آخرین تحولات مربوط به کرونا، اقدامات ایران، مناسبات اقتصادی دو جانبه، شرایط جاری در ادلب سوریه و فرایند آستانه رایزنی و مصاحبه کردند.

رایزنی تلفنی دو وزیر خارجه در حالی اجرا شده که به گفته سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران رایزنی ها برای برگزاری هر چه سریعتر نشست سران فرایند آستانه در جریان است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه 12 اسفند ماه در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، درباره نشست سران سه کشور فرایند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) گفته بود: هنوز رایزنی ها ادامه دارد، قبل از تحولات اخیر در ادلب قرار بود این نشست در ایران برگزار شود و در حال هماهنگی جزییات و تاریخ آن بودند که با تحولات ادلب قدری توجهات به سمت های دیگر رفته است و در حال رایزنی هستیم که تاریخ نشست را با هماهنگی سه کشور قطعی و اعلام کنیم.

رور گذشته نیز برخی رسانه ها از سفر ظریف به مسکو خبر دادند که در همین زمینه اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت خارجه بیان نمود: طرفین در حال برنامه ریزی برای دیدار هستند و در صورت نهایی شدن مکان و زمانش اعلام خواهد شد.

وزیر خارجه ایران امروز همچنین با وزرای خارجه نروژ و سوئیس تلفنی مصاحبه کرده بود.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران دیروز در تشریح اقدامات وزارت خارجه در پی شیوع ویروس کرونا، از رایزنی های آینده وزیر امور خارجه با برخی از همتایان اروپایی در این خصوص خبر داده و گفته بود: انجام فعالیت های سیاسی مختلف از جمله تماس های وزیر امور خارجه، مدیران این وزارتخانه و نمایندگی های ایران در خارج از کشور با همتایان و نهادهای ذیربط دو جانبه و بین المللی از دیگر اقداماتی است که در جهت جلب کمک های درمانی و بهداشتی، مساعدت های کنسولی و مرتبط با تردد اتباع ایرانی و خارجی، رفع محدودیت مرزی و تجاری با رعایت ملاحظات احتیاطی بهداشتی در دست پیگیری و اقدام است.

به گزارش فارس، وزیر خارجه ایران پیش از این نیز با محمدعلی الحکیم وزیر خارجه عراق درباره آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و شیوع ویروس کرونا تلفنی مصاحبه کرده بود. دو وزیر درباره لزوم اتخاذ تدابیر مشترک همزمان با تسهیل مراودات تجاری دو کشور و همچنین شرایط جاری در منطقه بحث و مصاحبه کردند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 74476

به "ظریف و لاوروف تلفنی گفتگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف و لاوروف تلفنی گفتگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید