عشایر آذربایجان غربی سالانه 7500 میلیارد ریال کالا تولید می کنند

به گزارش مجله سرگرمی، سرپرست اداره کل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: عشایر این استان با تولید 73 هزار تن انواع محصول دامی و پروتئینی، سهم 25 درصدی در تولید این بخش را به خود اختصاص داده اند که ارزش تولید آنها به هفت هزار و 500 میلیارد ریال می رسد.

عشایر آذربایجان غربی سالانه 7500 میلیارد ریال کالا تولید می کنند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، علی بهادری اضافه نمود: عشایر آذربایجان غربی امسال 55 هزار تن شیر، 15 هزار تن گوشت و سه هزار تن پشم را تولید و روانه بازار کرده اند.

وی ادامه داد: عشایر آذربایجان غربی 2 میلیون واحد دامی را در اختیار دارند و انواع محصولات لبنی و پروتئینی را تولید و و روانه بازار مصرف می کنند.

سرپرست اداره کل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: همچنین تولید 67 هزار تن انواع محصول زراعی، 88 هزار تن محصول باغی و 82 هزار تن محصول علوفه ای از دیگر کالاهای تولیدی عشایر آذربایجان غربی است.

وی گفت: عشایر این استان با تولید 42 هزار و 810 مترمربع انواع صنایع دستی داری و غیر داری، رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده اند.

سرپرست اداره کل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: این میزان تولید شامل انواع فرش، گلیم، جاجیم، کلاه، دستکش، پاپوش و گیوه است.

بهادری تاکید کرد: پنج هزار و 31 نفر از عشایر در بخش های مختلف صنایع دستی داری و غیرداری این استان مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: 60 هزار هکتار از اراضی آبی و دیمی و یک میلیون و 600 هزار هکتار از اراضی مرتعی این استان در اختیار عشایر آذربایجان غربی است.

بهادری گفت: عشایر آذربایجان غربی با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت های لازم از این قشر صورت می گیرد.

حدود 104 هزار نفر جمعیت با 15 هزار و 599 خانوار عشایری در آذربایجان غربی زندگی می کنند که با این آمار 9 درصد جمعیت عشایری کشور در این استان سکونت دارند؛ از این تعداد حدود 600 خانوار به خارج از استان کوچ کرده اند و بقیه نیز در داخل استان ییلاق و قشلاق می کنند.

عشایر استان 12 ایل و 21 طایفه مستقل هستند و 336 روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 62910

به "عشایر آذربایجان غربی سالانه 7500 میلیارد ریال کالا تولید می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عشایر آذربایجان غربی سالانه 7500 میلیارد ریال کالا تولید می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید