منفعت روزه برای افراد سرد مزاج

به گزارش مجله سرگرمی، بهداشت نیوز/ ناصر رضایی پور گفت: بسیاری از بیماری های بشر در دوره معاصر بیماری های ناشی از پرخوری و کم تحرکی هستند. بیماری هایی مانند کبد چرب، پرفشاری خون، چاقی و نقرس که در طب ایرانی به آنها بیماری های ناشی از امتلا می گویند یعنی انباشتگی بدن از مواد زائد و روزه داری از این جهت می تواند تأثیر بسیار خوبی در کاهش مواد زائد بدن داشته باشد. وقتی در یک تعادل، مواد زائد از بدن خارج گردد، این مساله به کاهش امتلا و انباشتگی نیز یاری می نماید.

منفعت روزه برای افراد سرد مزاج

وی اضافه نمود: این انباشتگی در چهار خلطی که بدن را تشکیل می دهند از جمله در خلط خون مشاهده می گردد.

این متخصص طب سنتی در مورد اینکه روزه برای چه افرادی مفید است، گفت: افرادی که بیشترین نفع را در روزه داری می برند، کسانی هستند که دچار پرنوشی و پرخوری باشند یا مزاج سرد و تر دارند در این حالت روزه داری بهتر از هر داروی ضد چاقی یا کبد چرب یا هر چیز دیگری می تواند به سبک شدن بدن و دفع مواد زائد و رطوبت های زائد بدن یاری کند.

رضایی پور تاکید نمود: ممکن است در ابتدای روزه داری افراد به علت اینکه دچار کاهش انرژی و تشنگی می شوند، وارد مرحله سوخت و ساز چربی شوند و ممکن است علائم گوارشی مانند بدبویی دهان ایجاد گردد ولی بعد از گذشت چند روز کم کم شرایط بهتری پیدا می نمایند.

وی با اشاره به اینکه حتماً باید در طول ماه رمضان وزن کم کرد، گفت: در صورتی می توان فهمید که روزه داری خوبی داشته ایم که هر فردی بعد از ماه مبارک رمضان وزن کم نموده باشد و اگر در طول ماه مبارک نیم تا یک کیلو وزن کم شده باشد در این صورت متوجه می شویم که روزه داری خوبی را پشت سر گذاشته ایم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همگردی
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 88431

به "منفعت روزه برای افراد سرد مزاج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منفعت روزه برای افراد سرد مزاج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید