766 پروژه فعال سرمایه گذاری در هرمزگان در حال انجام است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، مسعود هندیان بعدازظهر شنبه در نشستی با خبرنگاران در تشریح اهمیت استان هرمزگان برای اجرای طرح های سرمایه گذاری مطرح کرد: هرمزگان به عنوان یکی از استان های هدف و مقصد برای سرمایه گذاری در سال های اخیر توانسته است سهم بزرگی از سرمایه گذاریها را در سطح ملی و منطقه ای جذب نماید.

766 پروژه فعال سرمایه گذاری در هرمزگان در حال انجام است

وی اضافه کرد: روند سرمایه گذاری در استان هرمزگان دارای پیشرفت قابل توجهی بوده است و در حال حاضر طرح های مهمی در حوزه های مختلف مالی و سرمایه گذاری در دست اجرا می باشند که با اجرای آنها شاهد تغییرات اساسی در زمینه اشتغال خواهیم بود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان گفت: سرمایه گذاری تابعی از میزان ریسک است، هرچه ریسک سرمایه گذاری کمتر باشد صاحب سرمایه شجاعت بیشتری برای سرمایه گذاری پیدا می نماید.

هندیان در همین رابطه توضیح داد: سرمایه گذاران خارجی با آنالیز شاخص های سرمایه گذاری در هر جامعه ای، تصمیم به سرمایه گذاری گرفته و نسبت به آن اقدام می کنند و شاخص هایی مانند بهبود کسب و کار، بهره وری، ریسک پذیری، توسعه منابع، رونق مالی، دانش و مهارت، حاکمیت قانون، توسعه منابع انسانی در تحقق این مهم نقش بسزایی دارند.

وی در مورد راههایی کاهش ریسک سرمایه گذاری گفت: وجود روابط اجتماعی، ساختار، جمعیتی مناسب، رفتار سیستمی و انسانهای سازمانی می تواند ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان اضافه کرد: از طرفی برای جذب و اختصاص سهم بیشتری از سرمایه گذاری ها درکشور باید زیرساخت ها را ارتقاء دهیم.

هندیان توضیح داد: ثبات مالی، سیاسی و برخورداری از صلح، آرامش و امنیت داخلی ، حمایت دولت ، برخورداری از موقعیت جغرافیایی و مکانی مناسب ، پذیرفتن هدف های آزاد سازی مالی و برخورداری از قوانین و مقررات مناسب، برخورداری از آزادی نقل و انتقال سرمایه، قوانین کار همسو با بخش خصوصی و سرمایه گذاری ، تاسیسات زیربنایی، لجستیک ، حمل و نقل و خطوط ارتباطی ، دسترسی به امکانات، نیروی کار ماهر ، دسترسی به مواد خام ، دسترسی به بازار مصرف مناسب، سهولت انجام کسب و کار، قابلیت اطمینان از زیرساخت ها، موسسات و شرکت های بیمه ای ، خطوط ارتباط مخابراتی و اینترنی، مراکز آموزشی ، زمین مناسب، ثبات قوانین و مقررات، عدم وجود بوروکراسی اداری و اجرایی، مکان یابی درست، منابع انسانی کار آمد، بازدهی نیروی کار، قوی بودن سیستم های خدمت رسان، تخصیص اعتبارات لازم، وجود شرکت های حرفه ای مشاوره ای ، منابع انرژی، مالیات ها، عوارض، هزینه های فراوری و قیمت تمام شده کالا، کادر مدیریت، سطح فساد، امنیت و میزان جرم ، وجود ساختار اجتماعی و سیاسی مناسب، فرهنگ سازی رفتار توسعه ای و اصلاح رفتارهای جمعیتی از مواردی هستند که می توانند در جذب سرمایه گذاری موثر باشند.

وی گفت: هفت عامل مهم سرمایه گذاری شامل سرمایه، نیروی انسانی، مواد اولیه ، انرژی، تکنولوژی، توان بهره وری، حمل و نقل در استان هرمزگان متمرکز شده است و این عوامل سرعت سرمایه گذاری ها را بالا برده است.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان گفت: هدف اصلی مدیران استان ایجاد توازن و ارتقاء شاخص های مالی و سرمایه گذاری و زیرساخت های آن در نقاط مختلف بخصوص در شرق و غرب استان می باشد.

هندیان گفت: براساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در سال 96 در ارزیابی 21 مولفه پیمایش سرمایه گذاری، استان هرمزگان در ردیف 12 و براساس 8 نماگر در رتبه 5 کشور قرار داشته است.

وی اضافه کرد: براساس نماگر ثبات مالی استان هرمزگان در رتبه دوم کشور ، در فرهنگ وفای به عهد و صداقت و درستی، رتبه سوم ، شفافیت و سلامت اداری، رتبه ششم ، مصونیت جان و مال شهروندان از تعرض رتبه چهارم و براساس شاخص های ملی امنیت سرمایه گذاری نیز رتبه چهارم را در کشور دارد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان گفت: بر اساس گزارش پژوهشکده مطالعات توسعه سازمان جهاد دانشگاهی تهران، منتشره شهریور 97، در مورد پایش شاخص های ملی محیط کسب و کار در راستای سنجش و ارتقای بهره وری در سال 1396، شاخص ثبت مالکیت استان هرمزگان با امتیاز 52.6 رتبه 13 ،در شاخص الزام آور بودن اجرای قراردادها با امتیاز 57.2 رتبه 15، در شاخص سرمایه اجتماعی با امتیاز 14.6 رتبه 1 را در کشور دارد.

وی در تشریح اهم اقدامات و فعالیت های حوزه سرمایه گذاری استان در 9 ماهه امسال گفت: در استان هرمزگان بیش از 766 پروژه فعال به ارزش 33 هزار میلیارد تومان و با اشتغال زایی بیش از 34 هزار نفر در دست اجرا می باشد.

هندیان در همین رابطه گفت: در مناطق ویژه مالی نیز 6 میلیارد دلار طرح و پروژه در دست اجرا می باشد که نشانگر اهمیت جذب سرمایه گذاری در استان بوده است.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان توضیح داد : در سال97، بیش از 156 طرح سرمایه گذاری جدید به وسیله دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری پیگیری و به مرکز خدمات سرمایه گذاری ارسال و در پنجره واحد سرمایه گذاری ثبت شده است که با اجرایی شدن 24 طرح مهم آن بالغ بر 62/5 میلیارد یورو به صورت ارزی و 19 هزار و 850 میلیارد تومان به صورت ریالی سرمایه گذاری جدید در استان و بیش از 12 هزار اشتغال به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان در مورد مهمترین طرح های سرمایه گذاری استان گفت: پترو پالایش مکران، اسید سولفوریک، روغن های پایه اسلاک، شیشه فلوت هرمز، صنایع محصولات بهداشتی ، فولاد، حمل و نقل ریلی، خاتمهه های دریایی، بانکرینگ، صنایع و همچنین طرح های پالایشگاهی، پتروشیمی، گردشگری ، شیلات و کشاورزی می باشند.

وی توضیح داد: استان هرمزگان با مبلغ 70میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب و میزان 20 میلیون دلار سرمایه گذاری بهره برداری شده در میان استانهای کشور رتبه دوم به خود اختصاص داده است.

هندیان گفت: در استان هرمزگان در سال 1397 تا کنون بیش از 7/228 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل روستایی پرداخت شده است.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان گفت: میانگین ایجاد شغل سالیانه در استان 34 هزار نفر می باشد که در 9 ماهه امسال بیش از 26 هزار شغل ایجاد شده که از این تعداد 4670 نفر اشتغال ثبت شده در سامانه کارا ، تعداد 20000 نفر اشتغال ثبت شده در سامانه رصد و تعداد 1534 نفر اشتغال ثبت شده در سامانه مشاغل خانگی می باشد.

وی گفت: براساس آمار جمعیت نیروی کار مرکز آمار ایران در پاییز 97، نرخ مشارکت مالی 3/38 درصد و نرخ بیکاری استان 10درصد می باشد.

هندیان گفت: آنالیز اشتغال در بخش های عمده مالی در پاییز 1397نشان می دهد که بخش خدمات با 8/52 درصد و رتبه 6 بیش ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است و بخش صنعت با 4/29 درصد و رتبه 17 و کشاورزی با 8/17 درصد با رتبه 20 در میان استانهای کشور، در رده های بعدی قرار دارند.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان در خاتمه گفت: امید داریم تا خاتمه سال با جذب 156 پروژه سرمایه گذاری جدید شاهد تحول جدیدی در حوزه سرمایه گذاری و مالی استان باشیم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 10684

به "766 پروژه فعال سرمایه گذاری در هرمزگان در حال انجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "766 پروژه فعال سرمایه گذاری در هرمزگان در حال انجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید