اجرای طرح استانداردسازی مراکز اقامتی در دروازه ورودی اتباع جمهوری آذربایجان به کشور

به گزارش مجله سرگرمی، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اجرای طرح استانداردسازی مراکز اقامتی در دروازه ورودی اتباع جمهوری آذربایجان از شمال استان اردبیل به کشور اطلاع داد.

اجرای طرح استانداردسازی مراکز اقامتی در دروازه ورودی اتباع جمهوری آذربایجان به کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، صغری فرشی سرپرست معاونت گردشگری این اداره کل، امروز شنبه 26 آبان در جلسه آنالیز مسائل توسعه گردشگری شهرستان های بیله سوار و پارس آباد توضیح داد: به منظور کیفی سازی خدمات در نظر داریم نسبت به استانداردسازی مراکز اقامتی اقدام نموده و نظارت جامع از تمامی تاسیسات گردشگری داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه ساماندهی واحدهای گردشگری از شمال تا جنوب استان برنامه ریزی شده است، ادامه داد: همچنین در راستای توسعه خدمات اقامتی از فعالیت خانه مسافر ها و اقامتگاه های بوم گردی در قالب ضوابط استقبال می گردد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به اعطای تسهیلات با نرخ چهار درصد در مناطق مرزی و عشایر نشین اشاره و تاکید نمود: این تسهیلات به منظور راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی اعطا می گردد.

فرشی یادآور شد: رونق بوم گردی می تواند مانع از مهاجرت روستاییان شده و نسبت به تقویت ایمنی و اقتصاد در مرز نیز اثرات قابل توجهی به دنبال داشته باشد.

او توضیح داد: سالانه هزاران تبعه جمهوری آذربایجان از شمال استان اردبیل به ایران سفر می نمایند و پایانه مرزی بیله سواربه نوعی دروازه ورود مسافران خارجی است.

او بیان داشت: به دلیل امنیت موجود در داخل مرزهای کشور، سفر به ایران از سوی اتباع جمهوری آذربایجان به شدت استقبال می گردد و این مهم فرصتی جهت معرفی جاذبه های گردشگری استان اردبیل است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اذعان به اینکه استفاده از خدمات درمانی نیز از اهداف اصلی سفر اتباع جمهوری آذربایجان است: ادامه داد: فراهم نمودن زمینه لازم برای استفاده از مراکز گردشگری می تواند مدت زمان ماندگاری مسافران را افزایش داده و منجر به ثروت آفرینی گردد.

به گفته فرشی شهرهای شمال استان سهم قابل توجهی در رونق گردشگری سلامت دارند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6547

به "اجرای طرح استانداردسازی مراکز اقامتی در دروازه ورودی اتباع جمهوری آذربایجان به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح استانداردسازی مراکز اقامتی در دروازه ورودی اتباع جمهوری آذربایجان به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید