اثبات رابطه میان توانایی های اندک زبانی و افسردگی در نوجوانان

به گزارش مجله سرگرمی، نتایج یک آنالیز که در آفریقای جنوبی اجرا شده، نشان می دهد احتمال افسردگی در نوجوانانی که توانایی های زبانی کمتری دارند، بیشتر است.

اثبات رابطه میان توانایی های اندک زبانی و افسردگی در نوجوانان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مدیکال نیوز، آنالیز که در آفریقای جنوبی با همکاری محققان انگلیسی اجرا شده ثابت می نماید، نوجوانانی که از مهارت کمتری در صحبت کردن برخوردارند، بیشتر محتمل است که دچار مسائل روحی - روانی همچون افسردگی شوند.

آنالیز مذکور بر روی تعدادی نوجوان 13 ساله اجرا شده که در شهرکی به نام Khayelitsha در حومه کیپ تاون پایتخت آفریقای جنوبی زندگی می نمایند.

بر اساس همین تحقیق، نوجوانانی که توانایی های زبانی بیشتری داشته و توان سخنوری آنها بیشتر است، اعتماد به نفس بیشتری دارند و کمتر دچار مسائلی همچون افسردگی می شوند.

پیش از این آنالیز های مشابهی در این زمینه در آمریکا و انگلیس اجرا شده، اما دامنه آنها و حجم نمونه گیری اجرا شده برای این کار چنین گسترده و وسیع نبوده است. بر همین اساس، باید برای ارتقای توانایی های احساسی، ذهنی و فکری نوجوانان کوشش گردد تا آنها بتوانند قدرت خود به منظور برقراری ارتباط با دیگران را در جامعه افزایش دهند و از مسائلی همچون افسردگی و بیماری های مشابه دور بمانند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44035

به "اثبات رابطه میان توانایی های اندک زبانی و افسردگی در نوجوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثبات رابطه میان توانایی های اندک زبانی و افسردگی در نوجوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید