اردوغان به دنبال به رسمیت شناختن کشتار بومیان در آمریکا ست

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از احتمال به رسمیت شناختن نسل کشی بومیان آمریکایی به دست اروپایی های مهاجر به قاره آمریکا خبر داده است.

اردوغان به دنبال به رسمیت شناختن کشتار بومیان در آمریکا ست

اردوغان در این ارتباط با تاکید بر این که نمی توان درباره آمریکا بدون اشاره به بومی های این کشور صحبت کنیم، نسل کشی بومیان آمریکایی را برهه ای ننگین در تاریخ آمریکا مطرح نمود.

به نظر می رسد سخنان رئیس جمهور ترکیه در خصوص به رسمیت شناختن نسل کشی بومیان آمریکایی در واکنش به اقدام اخیر کنگره آمریکا در ارتباط با به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه در دوران عثمانی انجام شده باشد.

در واقع مجلس سنای آمریکا پنج شنبه گذشته، قطعنامه ای را به تصویب رساند که بر اساس آن، کشتار ارامنه ساکن سرزمین های تحت کنترل امپراطوری عثمانی توسط نیروهای این امپراطوری در فاصله سال های 1914 تا 1923 میلادی، از این پس در آمریکا به عنوان نسل کشی قلمداد خواهد شد و حال در واکنش به این تصمیم سنا، رئیس جمهور ترکیه به نسل کشی بومیان آمریکایی تاکید نموده است.

دولت ترکیه بر این باور است که دخالت قدرت های خارجی در مساله کشتار ارامنه، تهدیدی علیه حاکمیت ملی این کشور است. از حدود چهار دهه پیش مسئله به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه در کنگره آمریکا متوقف شده بود.

rezaruigari.ir: مجله رویگری، مجله سینما و هنر هفتم

mfiroozi.ir: مجله فیروزی، مجله خبری تحلیلی

silverseven.ir: سیلور 7 | مجله فناوری های رایانه ای، علوم کامپیوتری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63941

به "اردوغان به دنبال به رسمیت شناختن کشتار بومیان در آمریکا ست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان به دنبال به رسمیت شناختن کشتار بومیان در آمریکا ست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید