اپل 500 میلیون دلار غرامت می دهد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی نت، اپل توافق نموده برای تسویه یک شکایت گروهی 500 میلیون دلار غرامت بپردازد. این شکایت به دلیل کند کردن سیستم عامل iOS آیفون های قدیمی بود تا مشتریان اپل مجبور شوند نسخه های جدیدتر را بخرند.

اپل 500 میلیون دلار غرامت می دهد

پس از فاش شدن این امر در سال 2017 میلادی اپل با نقدها و البته شکایات مختلفی از سوی کاربران روبرو شد. در آن موقع اپل برای عدم شفافیت در این باره از کاربران خود عذرخواهی کرد، نرم افزارش را آپدیت و همچنین جایگزینی برای باتری دستگاه های قدیمی تر ارائه کرد.

این شرکت ادعا می کرد کند کردن سیستم عامل آیفون برای محافظت از دستگاه ها و جلوگیری از خاموش شدن آنها حین انجام فعالیت های مختلف به دلیل قدیمی شدن باتری بوده است.

اما منتقدان اپل را متهم کردند به طور مخفیانه افراد را مجبور می نماید تا موبایل هایشان را ارتقا دهند و به این ترتیب به سود خود بیفزاید.

طبق قرارداد تسویه میان اپل و شاکیانش، این شرکت باید به ازای هر آیفون 25 دلار به کاربران بپردازد.

البته این رقم با توجه به دستگاه هایی که شایسته دریافت غرامت هستند، تغییر می نماید. این غرامت شامل افرادی است که در آمریکا صاحب آیفون 6، 6 پلاس، 6S و 6S پلاس یا SE با سیستم عامل iOS.12.2.1 بودند. علاوه بر آن صاحبان آیفون 7 و 7پ لاس با سیستم عامل iOS11.2 که قبل از 21 دسامبر 2017 این دستگاه ها را خریده اند نیز شایسته دریافت غرامت هستند.

8sharj.ir: تور رم: گردش در اروپای باستانی

parisro.ir: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 74018

به "اپل 500 میلیون دلار غرامت می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل 500 میلیون دلار غرامت می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید