تداوم نظارت های بهداشتی طرح سلامت نوروزی در همدان

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، رشید حیدری مقدم گفت: طرح سلامت نوروزی با توجه به اهمیت کنترل و بازرسی بهداشتی مراکز تهیه، طبخ، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس بین راهی و مراکز اقامتی و سیاحتی و در راستای تحقق اهداف کلان وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی برای تأمین و حفظ سلامتی مردم و دسترسی به غذای ایمن و سالم در ایام تعطیلات نوروزی از 15 اسفند ماه جاری تا 17 فروردین سال 98 با حضور 240 نفر از بازرسان بهداشت محیط استان همدان اجرا می گردد.

تداوم نظارت های بهداشتی طرح سلامت نوروزی در همدان

وی گفت: تمام مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن بین راهی، مجتمع خدمات و رفاهی، سرویس های بهداشتی پارک ها، اماکن گردشگری و پایانه های مسافربری در ایام نوروز حداقل یک بار بازدید و برای اماکن حساس حداقل 2 مرتبه بازدید انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مراکز فرآوری مواد غذایی نظیر قنادی، فست فودی ها، چلوکبابی ها، رستوران ها و لبنیاتی ها، نانوایی ها و غیره نمونه برداری انجام و به آزمایشگاه معاونت غذا و دارو ارسال می گردد تا از نظر میکروبی و شیمیایی صلاحیت مصرف آنها آنالیز گردد.

حیدری مقدم اعلام کرد: بازرسان بهداشت محیط در بازرسی اماکن حساس از تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه برداری از آب، مواد غذایی و سطوح برای آنالیز وضعیت بهداشتی استفاده خواهند کرد.

rugozar.ir: مجله روگذر: مجله اخبار گردشگری

fastnote.ir: یادداشت سریع: گلچین اخبار و مقالات روز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 16892

به "تداوم نظارت های بهداشتی طرح سلامت نوروزی در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم نظارت های بهداشتی طرح سلامت نوروزی در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید