تهران همچنان در شرایط شکننده ، کاهش 40 درصدی مراجعه به بیمارستان ها

به گزارش مجله سرگرمی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای شهر تهران گفت: بار بیماری کرونا در تهران بالا است و روزانه بیش از 1000 بستری و 85 نفر فوتی داریم. در شرایطی هستیم که نمی توانیم بگوییم همه چیز خوب شده است.

تهران همچنان در شرایط شکننده ، کاهش 40 درصدی مراجعه به بیمارستان ها

به گزارش خبرنگاران، نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونای شهر تهران در مصاحبه با برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران با اعلام اینکه طی روزهای اخیر حدود 15 درصد نسبت به قله پیک کاهش داشته ایم، گفت: کماکان در شرایطی هستیم که نمی توانیم بگوییم همه چیز خوب شده است. بار بیماری همچنان در تهران بالا است و روزانه بیش از 1000 بستری و 85 نفر فوتی داریم. اگر بیکباره تمامی پروتکل ها را رها کنیم اصلا شرایط خوبی نخواهیم داشت چون شرایط به شدت شنماینده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه 40 درصد کاهش در مراجعه بیماران سرپایی داریم. با توجه به اینکه معیار ما برای پیش بینی فرایند بیماری تعداد مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی است شرایط مقداری امیدوارنماینده است. بر اساس پیش بینی ها تا دو هفته آینده این شرایط ادامه دارد.

توکلی به راه اندازی مراکز تجمیعی اشاره نمود و اعلام نمود: با توسعه واکسیناسیون در مراکز تجمیعی که در حال راه اندازی است و آخرین مرکز آن در مجموعه ایران مال راه اندازی شده یاری می شود تا دسترسی خوبی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی ایجاد شود و مردم بتوانند از سراسر استان به این مراکز مراجعه نمایند تا واکسن در گروه های سنی مختلف به آنها تزریق شود.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای شهر تهران تاکید نمود: حدود 76 درصد مرگ و میرها به افراد بالای 60 سال تعلق دارد و واکسیناسیون می تواند موجب کاهش مرگ و میر شود. واکسیناسیون می تواند از ابتلاء مجدد تا حد زیادی جلوگیری کند و همینطور موجب می شود کشندگی ویروس تا حد زیادی کاهش یابد و مبتلایان مبتلا به نوع شدید بیماری نشوند.

وی با توجه به آمار موجود، شرایط تهران را همچنان قرمز بیان کرد و گفت: خوشبختانه فرایند محدودیت ها از یکماه پیش موجب بهترشدن شرایط شد. لغو طرح ترافیک به ما بسیار یاری کرد. ارزیابی و نظارت بهداشتی هفته پیش قبل از بازگشایی مشاغل 3 و 4 حدود 75 تا 78 درصد مثبت بوده است. اما مشکلاتی هم در زمینه حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی داشته ایم که در جلسات استانی مطرح و پیگیری شد.

توکلی درباره مشاهده بیماران با ویروس جهش یافته هندی و آفریقایی توضیح داد: موارد تک گیری دیده شده اما مستندات کافی درباره ماهیت بیماری زایی آن وجود ندارد.آنچه مسلم است این است که شبیه به ویروس انگلیسی عمده قضیه به سرایت وسیع ویروس باز می شود تا شدت ویروس. اگرچه بر اساس بعضی مطالعات سرایت ویروس آفریقایی شدت بالاتری دارد اما هنوز مستندات کاملی برای ارزیابی آن در دست نداریم.

منبع: فارس

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 144071

به "تهران همچنان در شرایط شکننده ، کاهش 40 درصدی مراجعه به بیمارستان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران همچنان در شرایط شکننده ، کاهش 40 درصدی مراجعه به بیمارستان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید