دوربین های پیشرفته حرارتی جان وال ها را نجات می دهند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ان بی سی نیوز، آلودگی های شیمیایی، سروصداهای مزاحم محیطی و برخورد با کشتی ها از جمله مهم ترین عوامل مرگ و میر والهاست. آمار منتشر شده توسط کمیسیون بین المللی صید وال ها نشان می دهد که از سال 2007 تا 2016 حداقل 1200 وال به علت برخورد با کشتی ها دچار جراحت شده یا مرده اند.

دوربین های پیشرفته حرارتی جان وال ها را نجات می دهند

محققان امریکایی برای جلوگیری از برخورد کشتی ها با وال ها سیستم جدیدی را ابداع نموده اند که متشکل از مجموعه ای از دوربین های مادون قرمز برای شناسایی وال ها به وسیله آنالیز تفاوت دمای بدن آنها با محیط اطراف است. جریان خون در بدن وال ها باعث فراوری گرما شده و تفاوت آن با آب سرد دریا به طور کامل به وسیله دوربین های مادون قرمز قابل تشخیص است.

یک رایانه قابل اتصال به دوربین ها از هوش مصنوعی برای شناسایی موقعیت دقیق وال ها استفاده می نماید. این سیستم تفاوت میان وال ها را با پرنده های در حال پرواز در سطح آب و غیره تعیین نموده و از دقت کافی برخوردار است.

سیستم یادشده که از چند سال قبل در حال طراحی بوده هنوز گران قیمت است و دانشمندان در کوشش هستند تا با استفاده از الگوریتم های بهتر هوش مصنوعی از قیمت تمام شده آن بکاهند. فعلاً یک نمونه از این سیستم برای اسکن کردن آب در سواحل جزیره گالیانو در ونکوور کانادا نصب شده است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30788

به "دوربین های پیشرفته حرارتی جان وال ها را نجات می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین های پیشرفته حرارتی جان وال ها را نجات می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید