موافقت شورای شهر تهران با کاندیداتوری کارکنان شهرداری برای انتخابات شورایاری ها

به گزارش مجله سرگرمی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مورد انتخابات شورایاری ها با کاندیداتوری کارکنان شهرداری تهران البته به شرط کاندیدا شدن محله ای خارج از منطقه فعالیت شان در شهرداری، موافقت کردند.

موافقت شورای شهر تهران با کاندیداتوری کارکنان شهرداری برای انتخابات شورایاری ها

به گزارش خبرنگاران، مجید فراهانی در یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان آنالیز بندهای اساسنامه انتخابات شورایاری ها گفت: به نظرم با توجه به اینکه افرادی که می خواهند در انتخابات شورایاری ها شرکت نمایند، جامعه ای حدود 130 هزار نفری را تشکیل می دهند، محروم کردن کارکنان شهرداری از این انتخابات با حقوق شهروندی در تناقض است و از سوی دیگر این افراد نگاه تخصصی تری به مسائل شهری دارند. این افراد وظایف شورایاری ها را بهتر می دانند، لذا درخواست می کنم از حقوق شهروندی نیروهای فعال شهری دفاع کنیم و این مسئله را مدنظر قرار دهیم که در منطقه خودشان عضو شورایاری نشوند.

به گزارش خبرنگاران، در ادامه آنالیز این بند محمود میرلوحی - عضو دیگر شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید اجازه داده گردد در فضای باز قشرهای فرهنگی و فرهیخته در کنار شهرداری فعالیت نمایند، اظهار کرد: باید چرخش نیروها را داشته باشیم. قطعاً معنی ندارد کسی که کارمند شهرداری است و اضافه کاری هم می گیرد، در شورایاری هم کار کند؛ چرا که باید کارش را رها کند و به مسائل مختلف شورایاری ها بپردازد که این موضوع موجب تعارضات مختلفی می گردد.

به گزارش خبرنگاران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتاً بعد از بحث و آنالیز با 9 رأی موافق و 9 رأی مخالف این بند را به تصویب نرساندند و به این ترتیب همه کارکنان شهرداری اعم از کارکنان مرکز، منطقه، ناحیه و سازمان ها می توانند در انتخابات به عنوان کاندیدا شرکت نمایند و تنها براساس قانون قبلی، شرکت آنها در این انتخابات باید به عنوان نماینده محله ای خارج از منطقه فعالیت خود باشد.

canadaro.ir: تور کانادا: مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا، ویزای کانادا

indiaro.ir: تور هند ارزان قیمت indiaro | تور بمبئی، گوا، آگرا، جیپور، تور مثلث طلایی، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 23636

به "موافقت شورای شهر تهران با کاندیداتوری کارکنان شهرداری برای انتخابات شورایاری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت شورای شهر تهران با کاندیداتوری کارکنان شهرداری برای انتخابات شورایاری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید