نخست وزیر انگلیس افشاگری های مشاور سابقش را رد کرد

به گزارش مجله سرگرمی، نخست وزیر انگلیس افشاگری های مشاور ارشد سابقش درباره تعلل دولت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ورا رد کرد.

نخست وزیر انگلیس افشاگری های مشاور سابقش را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه اظهارات جنجالی دومینیک کامینگز مشاور ارشد سابق دولتش را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، جانسون گفت: بعضی از اظهاراتی که شنیدم هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد و آنچه مردم از ما می خواهند این است که نقشه راه خود را پیاده کنیم و به شکل محتاطانه کشور را از میان یکی از دشوارترین دوره هایی که فکر می کنم هرکسی از زمان جنگ [دنیای دوم] به یاد دارد، عبور دهیم.

جانسون درخصوص این افشاگری که سال گذشته اظهار داشته حاضر است هزاران جسد روی هم انباشته شوند ولی قرنطینه دیگری اعمال نکند گفت: در این باره صحبتی نمی کنم.

جانسون در پاسخ به این سوال که آیا افشاگری های کامینگز درباره انفعال و تعلل دولت در مقابله به موقع با شیوه ویروس کرونا صحت دارد گفت: نه این طور فکر نمی کنم. البته که با یک سری تصمیمات بسیار سخت روبرو بودیم که هیچ یک از آن ها دستکم نگرفتیم.

کامینگز که سال گذشته از مقام خود برکنار شد، در انگلیس به اسم معمار برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) شناخته می گردد. او روز گذشته (چهارشنبه) با حضور در مجلس انگلیس درخصوص کوتاهی های دولت در قبال مهار کووید-19 دست به افشاگری زد.

او در جلسه استماع مجلس گفت، درخواست های دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای همکاری لندن در حمله هوایی به مواضع شبه نظامیان نزدیک به ایران در عراق باعث شد جلسه اضطراری دولت انگلیس برای آنالیز قرنطینه کشور به تعویق افتد.

کامینگز گفت، سه روز پس از آن جلسه اضطراری دیگری برگزار گردید که در نتیجه آن فقط بر فاصله گذاری اجتماعی تأکید شد. اواخر ماه مارس دولت نهایتاً دریافت تدابیری که در نظر گرفته بسیار ناچیز است و به جان باختن پانصد هزار نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا منجر خواهد شد.

کامینگز بعلاوه بیان داشت: وقتی در جلسات کابینه درباره تجهیزات محافظتی صحبت می کردیم به ما اطلاع داده شد که تا چند ماه خبری از این تجهیزات نخواهد بود چون انتقال آنها چند ماه طول می کشد.

وی در ادامه گفت: در همین زمان شاهد بودیم ترامپ سیا را روانه می کرد تا از دیگران تجهیزات محافظتی تلکه کند (جزئیات بیشتر).

مشاور سابق جانسون بعلاوه گفت، مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس بارها و بارها درباره شرایط شیوع کرونا و اقدامات دولت دروغ گفت و باید یه خاطر عملکرد ضعیفش اخراج می شد.

کامینگز گفت، تصور دولت انگلیس از ویروس کرونا بسیار اشتباه بود و هنکاک دستورالعمل های نهادهای آمریکایی را مطالعه می کرد. به گفته او حتی جانسون برای ایجاد اعتماد بین مردم و القای این فکر که کرونا مانند آنفلوانزا است، پیشنهاد کرد به او در برابر دوربین های تلویزیونی، سرنگ ویروس کرونا تزریق گردد (جزئیات بیشتر).

علاوه بر جانسون، هنکاک هم روز پنجشنبه افشاگری های کامینگز را خلاف واقع دانست و گفت: تمام این ادعاهایی که روز گذشته مطرح شدند، ادعاهایی جدی هستند و از فرصت استفاده می کنم که به طور رسمی اعلام کنم این ها ادعاهایی که درباره صداقت ما انجام شده بی اساس هستند و حقیقت ندارند. من همیشه با مردم و در جامعه یا در جلسات خصوصی روراست بوده ام.

تا به امروز حدود چهار و نیم میلیون نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از 127 هزار نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که یکی از بالاترین آمارهای دنیا از نظر نسبت به جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 151854

به "نخست وزیر انگلیس افشاگری های مشاور سابقش را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر انگلیس افشاگری های مشاور سابقش را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید