وزیر صنعت: پراید 34 میلیون است ، قیمت خودرو حتما پایین می آید

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مبلغ خودرو حتما پایین می آید و این درحالی بوده که قیمت پراید 33 الی 34 میلیون است.

وزیر صنعت: پراید 34 میلیون است ، قیمت خودرو حتما پایین می آید

به گزارش فارس، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار کرد: قیمت اکثر خودروها مورد تأیید نیست، هر روز فراوری بیشتر می گردد. همچنین با افزایش تیراژ قیمت بهتر می گردد.

رحمانی اضافه نمود: از دیروز عرضه فوری را بیشتر کردیم و متعهدیم که تعهدات قبلی مان را انجام دهیم و اگر عرضه فوری مورد استفاده قرار گیرد و خودرو تا عید مرتب عرضه گردد، یقیناً قیمت حتما پایین می آید و روی قمیت معقولی که همان قیمت محاسباتی باشد می ایستد.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت در هر خودرویی متفاوت است، اظهار کرد: باید بگویم که قیمتی را باید تعیین کنیم که دلالان وارد بازار نشوند که با افزایش عرضه خودرو این اتفاق نیز خواهد افتاد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید نمود: آمار نشان می دهد که فراوری ایران خودرو و سایپا نسبت به ماه های قبل که تا مرز توقف رفته بود، بیشتر شده است. ما باید حواسمان باشد که دلالی در بازار خودرو باب نگردد و اراده ما هم بر همین است.

رحمانی ادامه داد: واقعا مردم با ما در خودروهایی که پیش فروش شده بود خوب همراهی کردند و داریم مرتب خودروها را تحویل می دهیم. من خواهش می کنم مردم به دلال ها اعتماد ننمایند و آنانی که واقعاً به خودرو احتیاج دارند توصیه مان این است که همان ها مراجعه و برای خرید اقدام نمایند.

وی درباره چگونگی تنظیم وجود کلیه کالاها در بازار برای شب عید، اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار این را رصد می نماید و همین الان ما برای شب عید، میوه و لوازم خانگی و حتی شیرینی را تامین نموده ایم و دولت اعتبار گذاشته است و به عنوان مثال سیب و پرتقال ذخیره شده اند.

رحمانی گفت: دولت ثبت سفارش برای گوشت را با ارز نیمایی برای همه آزاد کرد که هر کس می تواند گوشت وارد کند. در گذشته این گونه نبود و به نظرم این موضوع هم عرضه را افزایش می دهد و هم قیمت را کنترل می نماید. گوشت یخ زده یارانه ای که بود و با ارز 4200 تومان وارد شده هم گفتیم که هدف دار عرضه گردد و مثلا بازنشستگان، کارگران، کارمندان و شاغلان دولتی و بهزیستی ها برای دریافت آن تعریف شده اند.

وزیر صمت ادامه داد: حتماً با افزایش واردات گوشت، قیمت ها کنترل می گردد و این اقدامات اثر خود را می گذارد تا به عنوان یکی از اقلام پرمصرف که دولت در قبال آن حساسیت دارد، انشاءالله شب عید برای آن کمترین مشکل را داشته باشیم و کالاهای پرمصرف در اختیار مردم قرار گیرند.

رحمانی در زمینه گم شدن گوسفندهای وارداتی، گفت: من اطلاعات درستی در این زمینه ندارم و آقای حجتی باید جوابگو باشند؛ چراکه شرکتی که آنها را وارد می نماید زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی است و تا حالا برای من این موضوع ثابت نشده است و آنهایی که چنین چیزی را مطرح می نمایند باید برای ثابت کردنش دلایلی ارائه نمایند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دولت برای مقابله با مافیای خودرو، اظهار کرد: ما اراده مان جدی است که این موضوع را حل کنیم اما آنچه که امروز مهم است و باید به مردم هم بگوییم این است که در یک دوره فراوری پایین آمده و به موازات آن پیش فروش ها در حد زیادی صورت گرفته و نسبت عرضه و تقاضا بهم خورده است، اما با کوشش فراوان فراوری اصلاح شده است و هر روز چند هزار دستگاه خودرو به کسانی که پیش خرید نموده اند، تحویل داده می گردد.

رحمانی تاکید نمود: با ادامه عرضه خودرو به آن قیمت منطقی خواهیم رسید و مردم در این زمینه مطمئن باشند که هدف ما در ماه های آینده رسیدن به همان قیمت سازمان حمایت از مصرف نماینده است.

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13140

به "وزیر صنعت: پراید 34 میلیون است ، قیمت خودرو حتما پایین می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر صنعت: پراید 34 میلیون است ، قیمت خودرو حتما پایین می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید