پادشاه سرگردان و راهکاری برای ارتباط با مخاطبان ناشنوا

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد خبری هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک، نمایش پادشاه سرگردان با نویسندگی و کارگردانی ژان باپتیست پوش و محصول گروه XouY که از کشور فرانسه در جشنواره تهران مبارک حضور دارد، به دلیل حضور رابط ناشنوایان، افراد کم توان ناشنوا هم می توانند به راحتی با اثر ارتباط برقرار نمایند. البته این نمایش از شرایط سنی برخوردار است و اثر مختص مخاطبان شش سال به بالا است.

پادشاه سرگردان و راهکاری برای ارتباط با مخاطبان ناشنوا

پادشاه سرگردان که در بخش تجربه حضور دارد، روز سه شنبه ششم شهریور در 2 نوبت 19 و 21 و با مدت زمان 45 دقیقه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

در این نمایش که با تکنیک میکروتئاتر آماده گردیده است، اروان کورتوا؛ به عنوان بازیگر، رابرت هتیسی و اروان کورتوا؛ در مقام بازی دهندگان و پاتریس رابیه؛ به عنوان آهنگساز حضور دارند.: رابرت هتیسی و لوک پاژ به همراه ژان- باپتیست پوش؛ نویسنده و کارگردان پادشاه سرگردان گروه طراحی این اثر را تشکیل می دهند.

در خلاصه نمایش پادشاه سرگردان آمده است: پادشاه زیباترین کشور دنیا یک سال برای پاسخ دادن به پرسش زن ها بیش از هرچه در دنیا چه می خواهند؟ فرصت دارد. چنانچه نتواند پس از یک سال به این پرسش پاسخ دهد خود و کشورش نابود می شوند.

ژان- باپتیست پوش؛ نویسنده، کارگردان و طراح پادشاه سرگردان طی یادداشتی دلیل حضور گروه خود در هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی را اعلام نموده است: تبادلات فرهنگی همواره از علاقمندی های گروه ما بوده است. برای اولین بار این نمایش را به زبان فارسی و زبان اشاره پس از چند روز در تمرین در تهران اجرا خواهیم کرد. این نمایش ترکیب چندین نوع هنر است: ویدئوی زنده، سایه، عروسک، موسیقی، نقاشی و....

بخش تجربه عنوان بخش جدیدی است که در دوره هفدهم به جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی افزوده گردیده است. از جمله روینمودهای بخش تجربه (تجربه، نوآوری و تفاوت)، تاکید بر نمایش های خلاقانه که با شیوه های معمول نمایش عروسکی متفاوت است، برخورد نوآورانه با عروسک، خلق شیوه های جدید نمایشگری عروسکی و تمرکز بر اجراهایی با مدت زمان کوتاه است.

هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریور ماه برگزار خواهد شد. شادپیمایی این دوره از جشنواره روز چهارشنبه 31 مرداد از ساعت 17 تا 20 در مجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد (بوستان آب و آتش) برگزار می گردد و همه افراد و خانواده ها از طیف های مختلف برای حضور در این جشن شادی دعوت گردیده اند. تنها شرط حضور در این جشن، همراه داشتن عروسک است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1171

به "پادشاه سرگردان و راهکاری برای ارتباط با مخاطبان ناشنوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پادشاه سرگردان و راهکاری برای ارتباط با مخاطبان ناشنوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید