کاهش خرید و فروش برندهای خارجی لوام خانگی در تبریز

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تبریز گفت: با توجه به ممنوعیت واردات لوازم خانگی، اغلب شرکت های لوازم خانگی خارجی اقدام به جمع آوری نموده اند.

کاهش خرید و فروش برندهای خارجی لوام خانگی در تبریز

محمد محمدی در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد وضعیت اخیر بازار لوازم خانگی در تبریز اظهار کرد: صنعت لوازم خانگی از سال 97 حالت آشفتگی پیدا نموده و از باب فراوری با کمبود روبرو هستیم چرا که فراورینمایندگان نمی توانند مواد اولیه خود را تأمین نمایند.

وی با بیان این که خرید و فروش برندهای خارجی به دلیل نبود کالا، کاهش یافته است، متذکر شد: شرکت های بزرگ همانند سامسونگ فراوریات خود را کاهش داده و تنها بعضی از کالاها را به بازار عرضه می نمایند به طوری که محصولات سامسونگ به میزان 80 درصد در بازار کاهش یافته است.

محمدی اعلام نمود: قیمت کالاهای خارجی افزایش زیادی داشته و فروشندگان با لیست قیمت مشخص شده از سوی شرکت های خارجی، محصولات را نمی فروشند، چرا که در این شرایط فروشندگان متضرر می شوند.

وی متذکر شد: حدود 70 مغازه لوازم خانگی در تبریز اقدام به جمع آوری نموده اند و حدود 60 شرکت بزرگ لوازم خانگی در استان روبه افول هستند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تبریز با اشاره به افزایش 15 درصدی قیمت لوازم خانگی نسبت به مدت مشابه سال 97، توضیح داد: قیمت لوازم خانگی طی سه سال اخیر افزایش بیش از 200 درصدی داشته است.

وی با اشاره به وضعیت فراوری داخلی لوازم خانگی اعلام کرد: فراوری نمایندگان داخلی نیز از لحاظ تأمین قطعه با مشکلاتی روبرو هستند، به طوری که حتی بعضی قطعات در بازار یافت نمی گردد و متأسفانه در شرایط فعلی، سوء استفاده هایی نیز می گردد.

وی با بیان این که برای صادرات لوازم خانگی از استان برنامه ریزی درستی نداریم، مطرح کرد: از استان ما صادرات لوازم خانگی انجام می گردد ولی اکنون صادرات کاهش یافته و صادرات نمایندگان با بروکراسی های اداری روبرو هستند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32952

به "کاهش خرید و فروش برندهای خارجی لوام خانگی در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش خرید و فروش برندهای خارجی لوام خانگی در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید