عقاب طلایی به خانه اش برگشت

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ریگان گفت:یک بهله عقاب طلایی نادر در شهرستان ریگان رهاسازی شد

عقاب طلایی به خانه اش برگشت

به گزارش خبرنگار از حمزه ابراهیمی رئیس اداره محیط زیست ریگان گفت: این پرنده شکاری کمیاب چند روزقبل در منطقه دهرضا از دست سودجویان که قصد فروش آن را داشتند پس گرفته و پس از درمان و بهبودی کامل در طبیعت رها سازی شد.

وی اضافه کرد: عقاب طلایی پرنده ای شکاری است که دارای پر های طلایی و سر و پشت و گردن تیره هستند و از دور سیاه به نظر می آیند و پاهایشان نیز پوشیده از پر است.

رئیس اداره محیط زیست ریگان توضیح داد: سودجویان با شکار این پرنده کمیاب نادر ودست آموزی آن ها دیگر پرندگان را شکار می نمایند.ابراهیمی اضافه کرد: با توجه به اینکه در شهرستان ریگان گونه های نادر جانوری از نوع پرندگان کمیاب وجود دارند همیاران محیط زیست از این گونه های نادر جانوری حمایت جدی دارند.

وی اظهارکرد:فرد سود جو که این پرنده نادر را از این شهرستان شکار نموده بود قصد داشت به وسیله آن گونه های نادر جانوری را در شرق استان شکار کند که با کوشش نیروی انتظامی ومحیط زیست شهرستان این فرد دستگیر وتحویل مقامات قضایی شد.

رئیس اداره محیط زیست ریگان گفت: جثه جنس ماده این پرنده از نر بزرگتر است و در چهار تا پنج سالگی بالغ می گردد، جالب این که عقاب طلایی تنها با یک جفت دیده می گردد و تک همسر است.

ابراهیمی اضافه کرد: این پرنده شکاری برای شکار استراتژی های گوناگونی دارد و سرعت متوسط آن حین پرواز 50 کیلومتر در ساعت ثبت شده است، اما هنگام فرود سرعت آن به 320 کیلومتر می رسد و روزانه حدود 300 گرم گوشت می خورد.

ح

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9611

به "عقاب طلایی به خانه اش برگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقاب طلایی به خانه اش برگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید